• Ingen resultater fundet

Kopi fra DBC Webarkiv

N/A
N/A
Info
Hent
Protected

Academic year: 2022

Del "Kopi fra DBC Webarkiv"

Copied!
25
0
0

Indlæser.... (se fuldtekst nu)

Hele teksten

(1)

Kopi fra DBC Webarkiv

Kopi af:

Om "venstreekstremisme" og "antiracisme"

Dette materiale er lagret i henhold til aftale mellem DBC og udgiveren.

www.dbc.dk

e-mail: dbc@dbc.dk

(2)

Folkerettens særpræg

En traktat kan godt stride mod folkeret- ten, men folkeretten kan aldrig stride mod en traktat.

Side 10

Udgivet af DEN DANSKE FORENING 28. ÅRGANG NR. 3 EFTERÅR 2014

Falske profeter

Prædiken holdt af sognepræst Morten Rydal i Hem-Hindborg-Dølby Kirker den 21. juli 2013.

Side 8

Danske jøders selvmål

Ledende danske jøder agiterede selv for den indvandring, som nu truer dem på livet.

Side 18 Da EU besluttede at åbne grænserne

mellem de 22 medlemslande, som lod sig besnakke til det (England og Irland er som bekendt ikke med, men det er Norge, Island, Schweiz og Liechten- stein) blev vi alle fyldt med propagan- dasnak om, at det var en entydig fordel for europæerne, og, - den største propa- gandaløgn af dem alle, - at EU-landene i Schengenaftalen ville opretholde en sikker ydre grænse. Det var tom snak.

Hvordan skulle misregerede, korrupte lande som Grækenland, Italien, Spanien og Portugal kunne kontrollere deres lange kyststrækninger? Hvordan skulle de administrativt svage, og også ret korrupte lande i øst kunne kontrollere den såkaldt grønne grænse mod øst?

Enhver tale om, at fremmede ville strømme ind i EU blev afvist. Man be- sluttede naivt, at grænselandene mod syd og øst skulle kontrollere indvand- ringen, og asyl skulle tilbydes i det før- ste land indvandrerne kom til, vel vi- dende, at disse lande ikke var så attrak- tive som landene længere mod nord.

Grænselandene er nu blevet stater, ind- vandrerne bare rejser igennem, og ingen kan standse dem på deres tur til de mest lukrative opholdslande, for der er ingen grænsekontrol.

Netop nu strømmer tusindvis af menne- sker fra Eritrea til EU. De er ikke akut truede, men de er kloge nok til at finde ud af, at et liv som arbejdsløs i Nordeuropa er bedre end et liv som arbejdsløs i deres

hjemland. Hele Mellemøsten står i flam- mer, fordi kulturen ganske enkelt er brudt sammen, - det skyldes, at en kynisk over- tro har forhindret en normal samfundsud- vikling og med den eksplosive befolk- ningstilvækst, som er skabt af olieindtæg- ter og vestlig medicin i forening, er lande- ne simpelthen ikke bæredygtige, hverken socialt eller økonomisk.

Der er al mulig grund til at have ondt af mennesker i Afrika og Mellemøsten - og i Pakistan, Afghanistan og Indonesi- en og en hel del andre steder. Det er et mindretal på en trediedel af denne ver- dens mennesker, som har været i stand til at udvikle velfungerende samfund, og flertallet er ved at finde ud af, at de og deres magthavere ikke er i stand til at give dem en fremtid. 60 års udvik- lingsbistand til Afrika er i det væsentli- ge spildt, mange mennesker lever ringe-

re, end vi gjorde i vikingetiden. Det ville være dejligt, hvis vi havde en me- tode til at løse problemerne, men det har vi ikke, af den fundamentale årsag, at vi ikke kan lave alle de mennesker om.

Men indvandringen kan lave vores lan- de om, - den løber vores kultur og hele sociale udvikling over ende, for indvan- dringen fra ikke-vestlige lande består altovervejende af mennesker, som vil et helt andet samfund end vores. Hvis de havde ønsket og magtet et samfund af vestlig type, ville de selvfølgelig have udviklet det. Men flertallet lever, selv her i Europa, videre i de forestillinger om mennesket og verden, som har be- virket, at deres egne samfund er brudt sammen, - og ikke nok med det: En ganske stor del af dem vil påtvinge os deres samfundsmodel.

Derfor må den kulturfremmede indvan- dring standses. En politisk venstrefløj i Europarådet og EU vil påtvinge os at åbne vore grænser, men de lever i total uvidenhed om følgerne for Europa. Vi skal naturligvis ikke lytte til dem, vi alene har ansvaret for vores land. Folk som ikke vil leve i overensstemmelse med vore normer, skal ikke være her. Vi skal ikke acceptere, at Danmark gøres til et multikulturelt taberland. De som truer os og vores kultur, skal sendes hjem, hvor de kommer fra, - det er ikke vores ansvar at forsørge vore fjender.

MC

EU har ingen ydre grænse

I de første 7 måneder af 2014 passerede næsten 100.000 afrikanere EU's ydre grænse til Italien - uden tilladelse.

(3)

Vi lader landets borgere udskifte med mennesker, som i vidt omfang mangler forudsætninger for nogensinde at kunne klare sig i et moderne højtudviklet samfund, og som er en ødelæggende byrde for landet.

Er vi rigtig kloge?

Af Mogens Camre

Det er ret åbenbart, at de beskedne stramninger af udlændingepolitikken, som den forrige regering fik gennem- ført, er sat til side. Antallet af asylansø- gere og familiesammenførte er i hastig stigning under denne regering. Den nye- ste publikation fra Justitsministeriet og Udlændingestyrelsen ”Tal på udlændin- geområdet 31.05.2014” viser meget klart, at der er tale om en ændret politik og ikke blot om, at der er flere konflik- ter i verden, som regeringen ynder at påstå.

Asylansøgere

Antallet af ”asylansøgere, der er overgå- et til realitetsbehandling, registre- ringstallet” har udviklet sig således:

2009: 2.022, anerkendelsesprocent 44

2010: 2.844 - 38

2011: 3.600 - 33

2012: 3.386 - 46

2013: 5.144 - 55

2014: 2.512 - 62 Tallet for 2014 gælder for årets første 5 måneder, og hvis tendensen blot er kon- stant, vil året nå et antal på over 6.000.

Udviklingen tyder på, at der bliver end- nu flere. Det er ikke mindst stigningen i den såkaldte anerkendelsesprocent, som er interessant. Det er samtidig interes- sant at se på fordelingen på lande. Både i 2013 og 2014 ligger Syrien på første- pladsen. Dernæst følger Rusland og lige efter Somalia. Mens Syrien unægtelig befinder sig midt i den fredelige religion islams indre kappestrid om, hvem der kan slå flest ihjel, er situationen i Rus- land og Somalia ikke forandret til det værre. Rusland er især bemærkelsesvær- dig. Rusland er medlem af Europarådet, og landet skal derfor leve op til en ræk- ke krav på det retslige område. Nok er landet ikke et præmiemedlem, men når

man betænker, hvad samme Europaråd kan finde på at kritisere i Danmark, så måtte man vel forvente, at Rusland ikke direkte giver grundlag for, at dets borge- re i stort tal søger asyl i Danmark. Men det er helt sikkert hyggeligere at leve i Danmark end i Rusland.

Familiesammenføringer

Ser vi på ansøgninger om familiesam- menføring, var tallet 6.184 i 2009. Det var i 2013 steget til 7.215 og i de første 5 måneder af 2014 var tallet 3.395, hvil- ket tyder på et antal på over 8.000 i 2014.

Det bekymrer åbenbart ikke regeringen, og det toneangivende regeringsparti, Det radikale Venstre har flere lettelser, herunder ophævelse af 24-årsreglen, på deres valgprogram. SF og Enhedslisten vil helst åbne grænserne helt, så alle der har lyst, kan komme til fri forsørgelse i Danmark.

Nu skal man som bekendt af hensyn til straffelovens §266 b altid huske at sige, at både muslimer og andre folk er for- skellige, og det er bestemt ikke alle asylansøgere, som er kriminelle, – rent faktisk er det kun en fjerdedel, som er straffet i Danmark, og det er jo ikke noget at snakke om. Det er bestemt hel- ler ikke alle muslimer, der har en bombe i turbanen, og de fleste af dem har slet ikke planer om at begå terror i Dan- mark. Og det er helt sikkert, at grønt- handleren henne om hjørnet er en flink mand, og så står han endda i butikken fra tidlig morgen til langt ud på natten.

Skjult arbejdsløshed kalder man det i faglitteraturen.

Alligevel må man spørge, om vi er rig- tig vel forvarede ved at lade landets borgere udskifte med mennesker, som i meget vidt omfang mangler forudsæt- ninger for nogensinde at kunne klare sig udgives af Den Danske Forening, hvis for-

mål er på folkestyrets grund, uafhængigt af politiske og økonomiske interesser, at sikre dansk kultur, sprog og levevis i en verden, der trues af kaos, overbefolkning, vold og fanatisme. Foreningens medlemmer modta- ger bladet for deres medlemskontingent.

Ikke-medlemmer kan abonnere på bladet for 250 kr. om året. Eftertryk tilladt med tydelig kildeangivelse. Bladet (evt. kopier af det) og foreningens andre tryksager må ikke omdeles privat sammen med tryk- materiale fra anden kilde eller med påført tekst, logo el. lign.

Foreningens adresse:

Skomagergade 25, 4000 Roskilde Telefonsekretariat:

Tlf. 86 13 24 01 CVR-nr. 31242339

Danske Bank Reg.nr. 4317 Konto 4547551 SWIFT-BIC: DABADKKK

IBAN: DK48 3000 0004 5475 51 www.danskebank.dk

E-mail:

danskeren@danskeren.dk Internet:

www.dendanskeforening.dk Redaktion:

Bibliotekar Harry Vinter (ansv. red.), harryvinter@gmail.com

Styrelsen:

Tomas Kierstein (formand, pressetals- mand). Tlf. 41 13 13 69

tkierstein@msn.com Harry Vinter (næstformand) harryvinter@gmail.com Jesper Nielsen Keld Rasmussen Søren Lind Jensen

Regnskabsfører og styrelsessekretær:

Thomas Andreasen

Tlf. aften/weekend 86 13 24 01 danskeren@danskeren.dk Juridisk konsulent:

Prof., jur. dr. Ole Hasselbalch Tlf. 49 19 15 54

ole.hasselbalch@mail.dk

Mødekonsulent:

Korrespondent Poul Vinther Jensen Tlf. 53 56 00 32

povj@webspeed.dk

Efter aftale med Kulturstyrelsen og med DDFs tilladelse arkiverer Dansk Biblio- tekscenter netudgaven af Danskeren i DBC Webarkiv til brug for nationalbibliografien.

DANSKEREN

udkommer 4 gange årligt

(4)

i et moderne højtudviklet samfund, som er en ødelæggende byrde for landets borgere og – ikke mindst – i vidt om- fang ønsker et helt andet samfund, og arbejder på at få det.

Velintegrerede terrorister

Det er mere end åbenlyst, at der inden for landets grænser – ligesom indenfor andre europæiske landes grænser – fore- går en omfattende organisering, radika- lisering og mobilisering vendt imod det oplyste, frie, vestlige samfund. Vi har senest oplevet, at konflikten mellem den demokratiske stat Israel og terrororgani- sationen Hamas både her i landet og i det øvrige Vesteuropa fører til en forføl- gelse af jøder, som i øvrigt intet har at gøre med konflikten i Mellemøsten.

Vi ved, at omkring 100 herboende unge muslimer er rejst til Syrien for at delta- ge i den sekteriske borgerkrig, og om- kring 15 er blevet dræbt. Og det oply- ses, at der ikke er tale om uvidende ny- tilkomne, men om såkaldt velintegrere- de, dansktalende unge, som har gået i skole her. Imamer, hvis verdensopfattel- se er sådan, at de burde være anbragt på en lukket afdeling, har frit slag til at rekruttere unge til hellig krig. Sagkyndi- ge forskere både her og i vore nabolan- de siger, at de udrejste ”hellige krigere”

udgør en trussel, når de godt trænet ven- der tilbage fra Syrien, – men, vi har også en statsansat ”terrorforsker”, som støtter Hamas’ synspunkter og mener, at syrienskrigerne ikke udgør en trussel.

På baggrund af den ekstremt radikale organisation Islamisk Stats fremmarch i Irak og dens nedslagtning af enhver med en anden tro end den sunni- muslimske, har der foreløbig været en demonstration, hvor de muslimske orga- nisationer ikke deltog. Den Korte Avis har spurgt såvel Muslimernes Fællesråd som Islamisk Trossamfund om deres holdning til Islamisk Stat, men har ikke fået noget svar. Det er muligt, at de to organisationer ikke sympatiserer med IS, men i så fald er de bange og allerede ved at forberede sig på, at IS snart orga- niserer sig her, og kunne tænkes at hæv- ne sig på folk, der tillader sig at mene noget andet.

Regeringens ansvar

Det er klart, at regeringen helst vil snak- ke udenom. Den bærer et meget tungt ansvar for den gældende lovgivning, som den og dens støttepartier konse- kvent har afvist at ændre. Men Danmark er under hastig nedbrydning. Hvert år kommer der lige så mange indvandrere fra ikke-vestlige lande med samt deres hastigt voksende antal efterkommere, som der bor i den danske by Varde, i 2013 var det 13.977, og de bliver helt sikkert flere i år. Antallet af danskere falder både absolut og relativt. Danske skatteydere tvinges ikke blot til at betale regningen for denne indvandring, som beregnet efter norske erfaringer koster os 38 milliarder kr. om året. Skatteyder- ne tvinges også til at betale tilskud til islamiske organisationers propaganda og rekrutteringsvirksomhed, og – helt grotesk – vi påtvinges via vores uviden- de indkøb af halalslagtet kød at betale skat til vore islamiske besættere.

Grundlovens §46 siger klart, at ingen skat må opkræves forinden finansloven er vedtaget, hvilket betyder, at den på- gældende skat skal være indeholdt i finansloven. Men alle slagterier, som foretager halalslagtning skal betale en afgift, en omsætningsafgift, til den isla- miske imam, som deltager. Man kan kalde det returkommission eller penge-

afpresning for at komme ind på et mar- ked, og så er det åbenlyst ulovligt. Men hvis den danske fødevaremyndighed, som fører tilsyn med slagteriernes hygi- ejne, fandt på at opkræve en afgift til dækning af tilsynets omkostninger, ville det være klart ulovligt, hvis afgiften ikke var optaget på finansloven. Halal- afgiften er så meget mere grotesk, da imamens deltagelse ikke tilfører varen nogen som helst værdi, – den er en ren skat, og den går til et skadeligt formål.

Selvfølgelig har ingen regering sagt et ord om denne ulovlige pengeopkræv- ning, – vi skulle jo nødigt anfægte den overtro, som er kommet ind i landet med disse rare og fredelige mennesker, som i alt for høj grad tømmer vore soci- ale kasser, fylder vore fængsler og hos- pitaler, ødelægger vore skoler og truer vore politikere.

Så altså: mon vi er rigtig kloge? Vi har ingen forpligtelser overfor dem, som ikke vil antage danske normer og følge dansk lov. Vi kan se, at de ødelægger samfundet både for danskerne og for de indvandrere, som har forstået, hvad det vestlige samfunds forudsætninger er. Vi må gøre op med dem, som ikke vil dette land.

Befolkningsudskiftning: Nye ”danskere”.

(5)

Tak for invitationen!

Arrangørerne har bedt mig fortælle om venstreekstremisterne, - de, der i dag kalder sig ”antiracister”, ”antifascister”

og ”antinazister”.

Hvem er de?

Det er ikke let at sige. Men de må vel i al fald defineres på en anden måde end i gamle dage, hvor ”venstreekstremister”

- groft sagt – var nogen, der medviden- de eller umedvidende spillede efter no- der, der var sat op i KGB's hovedkvarter på Ringvejen i Moskva.

I dag løber der imidlertid en del menne- sker rundt uden noder, som bekender sig til det, de kalder venstrefløjen og som ”anti”-noget.

De definerer således vistnok især sig selv som nogen, der ”kæmper” mod det, de kalder den ”ekstreme højrefløj”,

”nazister” og den slags. Eftersom de

imidlertid kan finde på at sætte disse mærkater på næsten hvem som helst, uden at det er muligt at sige hvorfor, er det vanskeligt at finde en afgrænsning af, hvem venstreekstremisterne egentlig er, uden at ende i det rene nonsens.

Det er derfor nok bedre at fortælle om, hvordan jeg har oplevet disse folk på det praktiske plan. Så kan forsamlingen selv overveje, hvem vi har med at gøre.

Det første eksempel stammer fra slut- ningen af 80'erne, hvor Den Danske Forening havde inviteret en tidligere norsk frihedskæmper, Jan Høeg, med- stifter af den norske Folkebevægelsen mod Indvandringen (FMI), til at tale ved et møde, vi havde fået løfte om at få lokale til på Gentofte Hovedbibliotek.

Biblioteket løb imidlertid fra lokaleafta- len, idet netop nogle af disse såkaldte

”antiracister” og ”antinazister” bildte personalet ind, at det drejede sig om en nazist, og at vi – altså Høegs tilhørere - også var nazister. Da personalet natur- ligvis gerne ville vise deres antinazistis- ke sindelag, nægtede de naturligvis Hø- eg adgang til stedet.

Det rørte ikke Jan Høeg, der havde op- levet det, der var værre under den tyske besættelse af Norge. Så han talte og sagde, hvad han havde på hjerte, fra en trappestige udenfor på plænen. Imens kredsede en skare – mange af dem iført underligt tøj, ejendommelige frisurer og med metalstumper i ansigtet - rundt med tårer i øjnene og fakler i hænderne ude i periferien omkring mødet, hvor de intet kunne høre. Af og til hoppede de ,imens de råbte, at ”nazister” og

”racister skulle hakkes til medister”, samt at de, der ikke hoppede med, var racister. Det var vi så åbenbart, fordi vi ikke hoppede.

Ved en anden lejlighed havde vi fået en muslimsk imam til at fortælle, hvad Islam er. Det var før man herhjemme vidste så meget herom som i dag.

Vi havde til formålet arrangeret et med- lemsmøde i medborgerhus Sydvest i København. Dér kom så imamen – for øvrigt en pæn lille mand i hvide ge- vandter og med kalot på hovedet. Mens han står på podiet og forklarer, kommer en berømt, nu afdød bongo-musiker, som oven i købet har fået opkaldt en vej efter sig, løbende op mod ham mellem tilhørerrækkerne med blodskudte øjne.

Trods sit laskede udseende havde musi- keren haft held til at snige sig ind – for- mentlig gennem et åbenstående tagvin- due. Han styrter altså op til imamen, stopper op lige over for ham og skriger ham ind i ansigtet: ”Nazisvin”!, hvoref- ter han styrter ud igen.

Imamen syntes, det var mærkeligt. Må- ske troede han, det var en anti-muslimsk aktivist. Vi undskyldte naturligvis over for ham, at danskere kunne opføre sig på den måde, og fortalte, at vi intet hav- de at gøre med den sindsforvirrede per- son

Et tredje eksempel udspillede sig på Kongeåkroen i Sønderjylland, hvor vi holdt Grundlovsmøde. Taleren var her en af medstifterne af Folkebevægelsen mod Nazisme, Povl Nørager. Hans fore- drag er senere blevet trykt i en lille bog:

Forbudte Foredrag. Heri kan man bl.a.

erfare, at Nørager næppe er nazist.

Billederne på bogens for- og bagside viser noget af det, der foregik: Efter en taler fra Enhedslisten først havde gejlet deltagerne i en ”antinazistisk”

”moddemonstration” over for kroen op med løgnehistorier, fór demonstratio- nens tilhørere op til denne og forsøgte, – naturligvis, hver for sig og helt på eget initiativ, idet Enhedslisten jo ikke står for den slags, – at prøve, om de kunne få ram på mødedeltagerne.

Det kunne de ikke, eftersom mødet den- ne gang foregik inden døre, hvad de hætteklædte og med jernstænger mv.

bevæbnede ”antiracister” havde glemt

Om ”venstreekstremisme”

og ”antiracisme”

Ole Hasselbalchs tale ved Mos- bjerg Folkefest 2014 (forkortet):

”Der må i et demokrati også være plads til folk med hul i hovedet”

Jan Høeg

(6)

at tænke på. I stedet hev de derfor Dan- nebrog ned fra flagstangen og tæskede løs på flaget.

Det sidste tilfælde, jeg vil nævne, er et andet Grundlovsmøde, nemlig på en græsplæne en dejlig forårsdag i Hille- rød. Forsamlingen rummede her alt lige fra små børn og til ældre mennesker.

Pludselig kommer der styrtende en flok af antiracister og antifascister – igen med sorte poser på hovedet og jernstæn- ger i hænderne. Hensigten var åbenlys:

Nu skulle de fremmødte have bank.

Sådan gik det imidlertid ikke. Nogle af de yngre i forsamlingen greb, hvad der var for hånden - sten, flasker og kæppe - og gik til modangreb, hvilket de helte- modige antiracister mv. ikke havde for- udset, hvorfor de måtte undløbe. Det skete uheldigvis - for dem – lige i arme- ne på tililende politifolk. 13 af dem blev derfor slæbt i Byretten og dømt for mø- deoverfald.

Det er i øvrigt det eneste tilfælde, hvor politiet har taget fat i dem og sat dem for en dommer.

Så hvem er det egentlig, vi har med at gøre?

Disse venstreekstremister er klart nok ikke mennesker, der danner sig en me- ning ud fra facts – selv ikke den slags facts, som selv en blind kan se. Men bortset herfra er det vanskeligt at finde ud af, hvad disse folk egentlig står for, og hvad de vil.

I Den Danske Forening prøvede vi at hitte ud af, hvad det var, der foregik, og satte derfor en privat efterforskning i gang.

Det var et underligt miljø, vi på den måde fik indblik i. Antiracisterne og -fascisterne – eller i al fald nogle af dem – var mulig- vis klinisk set intelligente. Men, at de havde hul i hovedet, herskede der dog ikke den ringeste tvivl om. De tænkte ikke normalt og opførte sig følgelig heller ikke som normale mennesker.

De var f.eks. ikke bange for at sprede løgnehistorier, – ja, var nærmest stolte

af at gøre sådan noget i ”sagens” tjene- ste, hvad det nu så end var for en sag.

Nytteværdien af at gøre det – f.eks. over for stupide bibliotekarer som i Gentofte - snakkede de således indbyrdes åbent om med stor begejstring. Men vi kon- staterede også, at de brugte en del vita- miner på simpelt hen bare at fantasere.

De fremfantaserede således en verden, som ikke eksisterede. På et tidspunkt fik jeg f.eks. en båndoptagelse fra et af deres møder, hvoraf fremgik, at de hyg- gede sig med tanken om, at de nu skulle ud og slås mod Den Danske Forenings

”stormtropper” i gaderne.

Det interessante er imidlertid ikke disse skøre mennesker. De er jo nu engang

det, de er, og der er nu engang altid i en befolkning på flere millioner, som den danske, nogen, som er tossede i hove- det. Men i vores samfund sætter man jo altså ikke folk fast, blot fordi de er skø- re.

Det interessante er derimod, hvordan pressen håndterede dem. Fortalte den offentligheden, hvad der skete ved vore møder? Hørte avislæsere, seere og lytte- re nogen sinde noget om, at der var tale om simple voldsmænd og løgnehistori- er?

Nej. Jeg erindrer ikke et eneste medie, hvor udenforstående kunne læse, høre eller se, hvad der egentlig var foregået ved de lige omtalte og tilsvarende arran- gementer. Tværtimod udelod pressen

(7)

stort set alt, hvad der viste, hvordan

”antiracisterne” teede sig. Man fortalte end ikke, hvem de var. I stedet hed det sig, at det var ”lokale borgere” og

”fagforeninger”, der havde vendt sig imod ”nazismen” og ”racismen”.

Og så polerede pressen da også på de billeder af os, ”antiracisterne” forsøgte at sætte på nethinderne. I tilfældet i Hil- lerød, hvor den lokale politimester, Skat- Rørdam, forsikrede mig om, at forsam- lingen blot havde grebet til lovligt nød- værge, oplystes i pressen f.eks. i stedet, at foreningen nu havde fået et ”skinhead- vagtkorps”.

Det var spændende som formand at vide, at man nu pludselig også var ud- rustet med et skinhead-vagtkorps.

Begivenheden ved Kongeåkroen skal også nævnes i sammenhængen:

Jeg fik oplyst, at én af journalisterne, der var til stede for at dække begivenhe- den – ikke foredraget naturligvis, den slags blev jo aldrig omtalt, men der- imod balladen - havde til opgave at ud- pege, hvor nøjagtigt inde i bygningen talerstolen stod, så at stenene kunne smides ind gennem de rigtige vinduer, når ”demonstranterne” skulle have ram på ham.

Følgelig kunne vi naturligvis ikke give denne journalist adgang til bygningen.

Det gjorde de andre journalister dybt forargede over vores ”indgreb i presse- friheden”.

Vi konstaterede ved en anden lejlighed

også på en båndoptagelse fra det

”antiracistiske” miljø, at en af de jour- nalister, der dækkede vore arrangemen- ter, forud for et foreningsmøde sad sam- men med ”antiracisterne”, og fortalte dem de løgnehistorier om os, som de så kunne stå og hyle op om uden for mø- delokalet. Herefter kunne journalisten så med henvisning til sin journalistiske frihed gengive selvsamme hyleri i sit blad, som udtryk for de ”demon- strerende” ”lokale beboeres” og ”fag- foreningers” mening om det, der foregik på mødet.

I dag er tonen skiftet i pressen. Men denne lever fortsat ikke op til en fri presses opgave i et demokrati.

Til trods for, at det nu er ganske åben- lyst, hvad der foregår i vores land, og hvad indvandringen fra ikke-vestlige områder har betydet, så er det jo ikke således, at pressen foreholder politiker- ne disse ting, og afkræver dem svar på, hvad de vil gøre ved det. I heldigste fald fortæller pressen, hvordan det er fat.

Men så bliver den hængende dér, og der stilles ingen kritiske spørgsmål.

Det må desværre også konstateres, at en del journalister stadigvæk skævvrider og manipulerer.

Et eksempel: Formanden for journali- sternes såkaldte graverforening, som er leder af dagbladet Politikens ”graver- gruppe”, blev i anledning af den såkald- te Se og Hør-sag – dvs. ulovlige hackin- ger af en række prominente mennesker til brug for fantastiske historier - inter- viewet i Jyllands Posten den 11.05.

2014. Han bliver her spurgt, hvornår en journalist kan tillade sig at bruge stof, der er fremskaffet på ulovlig vis.

Han svarer, at det kan journalisten, hvis det er ”samfundsrelevant”.

”Samfundsrelevant”? Hvad vil det sige?

Vi har i straffeloven regler om såkaldt nødret. Men for at være straffri i hen- hold til denne regel, kræves nogle gan- ske andre betingelser opfyldt end blot en hr. John Hansens opfattelse af, at noget er samfundsrelevant.

Og hvad mener John Hansen egentlig selv er samfundsrelevant? Det oplevede vi for et par år siden, hvor han samlede et mate- riale op fra papirkurven, som andre blade og elektroniske medier havde kasseret, om en såkaldt hemmelig ”højre- ekstremistisk” organisation ”ORG”.

Grundmaterialet var skaffet af det så- kaldte Informationskollektiv ”Redox”.

Det bestod af billeder og andet, der var stjålet ved indbrud i private hjem, samt af elektroniske filer, mails osv., der var hacket. Derpå var materialet blevet for- falsket, - billederne var f.eks. blevet beklippet og farvet, så de passede ind i Redox’ historie om det forfærdelige højreorienterede, landsdækkende og meget omfattende og samfundstruende netværk ”ORG”.

Det var plat det hele, hvilket var let at se. De fleste andre medier havde da også set det og bed derfor ikke på krogen. John Hansen mente derimod, at der var tale om ”samfundsrelevant”

stof.

Hvordan vores establishment og de gamle partiers politikere ser på tingene, kan der nævnes mange illustrative ek- sempler på.

Borgmesteren i sagen omkring mødet i Gentofte på Hovedbiblioteket, den kon- servative Birthe Philip, havde den ube- hagelige oplevelse, at Den Danske For- enings daværende formand Sune Dal- gård bad om en samtale med hende.

Det, han tænkte sig at sige, var, at hvis hun ikke kunne forklare bibliotekets personale, hvad demokratiet indebærer, og hvem det var, der skulle tale, så kun- ne hun jo passende selv sørge for at tage nøglen og lukke biblioteket op, så Jan Høeg kunne holde sit foredrag.

(8)

Også Sune Dalgård havde i øvrigt en fortid i Frihedskampen. Han blev fanget af det tyske sikkerhedspoliti Gestapo i december 1944, tævet og havnede i en lejr, hvorfra han kom hjem med de så- kaldte ”Hvide Busser”,

Men borgmesteren gættede naturligvis Sune Dalgårds ærinde, så hun holdt ham hen. Han måtte vente og vente i borgme- sterens forværelse. Og da hun endelig var nødt til at snakke med ham, fordi hun åbenbart ikke kunne komme anden vej ud, fik han blot en sludder for en sladder.

Jeg mødte hende sidste år og spurgte til begivenheden. Hun hævdede ikke at kunne huske den. Det var nok også det klogeste.

Et andet eksempel: Politikens tegner

Jacob Strid var blandt de bevæbnede hættemænd, som blev anholdt i Hillerød og fik en frihedsstraf for mødeoverfald.

Men det har ikke forhindret Kongehuset i at tildele ham Kronprinsens pris på 500.000 kroner for Strids særlige kultu- relle indsats. Dronningen har i øvrigt end ikke svaret mig på et brev, hvor jeg undrede mig over, at kongehuset ville lægge navn til sådan noget.

Man kan ikke regne med det danske establishment.

Man i stedet håbe, at almindelige men- nesker forholder sig til det, der foregår, og handler i henhold til det, når de kom- mer i stemmeboksen.

Det er nemlig ikke muligt at redde et folk, som ikke gider redde sig selv ved

at flytte krydset, - ja, end ikke gider sætte sig ind i tingene.

Problemet er ganske vist, at folket ikke ved, hvad der går i svang. Eller rettere sagt, en for stor del af folket forstår ikke, hvor alvorligt det er fat. Og de får det altså heller ikke at vide i pressen.

Så det er nærmest opskrift på en borger- krig, vi ser.

Men det er jo altså noget, I så må give en hånd med for at få afhjulpet, ved at sprede budskabet.

Tak for opmærksomheden.

Ole Hasselbalch

Vold imod politiet, – et fænomen, som i stigende grad ses i hele den vestlige verden, – beskrives i en artikel i det tyske ugemagasin Focus 21/2014. Ar- tiklen indledes med et billede af en poli- tibetjent visende et hospitalsbillede fra 2010 før en operation, som var nødven- diggjort efter et grimt overfald begået af en indvandrer. Overskriften til artiklen lyder ”Pis af strømer!”

Seks tyske politifolk fortæller i artiklen om oplevet vold og dødstrusler begået imod dem i deres arbejde. Det sker hyp- pigere og hyppigere, at tyske politibe- tjente ved arrestationer, demonstrationer eller under patruljering kommer ud for grove tilråb, knytnæveslag, spark og stenkast. Politiets fagforeninger har adskillige gange forgæves forsøgt at råbe politikerne op, idet volden imod politiet bliver gradvist mere voldsom og ligeså truslerne.

En undersøgelse som samfundsforskere ved universitetet i Kiel har foretaget, viser, at 81 procent af ordenspolitiet i forreste linje på gader og stræder i Tysklands folkerigeste delstat Nord- rhein-Westfalen, enten er blevet angre- bet fysisk, eller har været udsat for trus- ler.

I bydele, hvor der lever mange indvandre- re, bliver politibetjente med udenlandsk baggrund i stigende omfang forulempet med sprogets værste gloser. En ung kvin- delig politibetjent, hvis forældre stammer fra Grækenland, udtaler: ”Mine kollegaer og jeg omgås dagligt kriminelle indvan- drere, i særdeleshed muslimer (tyrkere, arabere, libanesere etc.), som ikke har den ringeste respekt for politiet.”

Rigtigt mange politifolk er af den opfattel- se, at den bløde linje over for de kriminel- le indvandrere har slået fejl, og den tyske stat skal slå hårdere til imod de voldelige lovovertrædere. Flere politifolk har allere- de givet udtryk for, at længere straffe, højere bøder, nedsættelse og/eller fratagel- se af sociale ydelser kunne være egnede midler til at vende udviklingen.

Som i Danmark har man også i Tysk- land kørt kampagner for at få flere med indvandringsbaggrund til at søge ind til politiet. Imidlertid har søgningen været behersket, måske fordi politibetjente med tyrkisk og arabisk baggrund ikke som håbet bliver bedre accepteret i ind- vandringstætte bydele, snarere tværti- mod. De anses som pariaer af deres egne. Udstødelse, repressalier, skælds- ord og trusler er, hvad ”overløberne”

må regne med.

I et internt arbejdspapir fra politiet i Hamburg om vold imod politifolk i Hansestaden kan man læse om de sti- gende vanskeligheder med 13-25-årige unge mænd fra Balkan. Situationens umulighed illustreres af, at hvis politi- folkene tager mere håndfaste midler i brug, kan de med sikkerhed regne med tjenstlige sager via anmeldelse for vold, for de kriminelle kender deres rettighe- der. En hjælpende hånd fra de regerende partier i Tyskland har politiet hidtil kig- get forgæves efter. Mere udvidede og omfattende magtmidler til politiet er af historiske grunde ikke tænkeligt i Tysk- land – endnu.

Søren Lind Jensen

Vold imod Politiet i Tyskland

(9)

Falske profeter har vi alle vegne til alle tider. Men typisk for Jesus, så tiltror han os, at vi selv kan kende dem. Vi skal nemlig bare se på deres frugter, siger han. Det vil sige: Hvad kommer der ud af det, de siger? Hvordan ser deres ord ud, når de er omsat til virkelighed.

Det er meget simpelt. Hvis jeg nu var en falsk profet, – den mulighed foreligger jo, – så skulle I se på, hvad jeg prædi- ker, og holde det sammen med det jeg gør eller det, som i praksis kommer ud af ordene.

Hvis jeg nu f.eks. prædikede afholden- hed og sparsommelighed, men selv røg og drak og brugte alle mine penge på at stifte gæld, så burde der være en alarm- klokke, der gav sig til at ringe hos jer.

Eller hvis jeg fyldte mine prædikener med smukke ord om kærlighed, men selv tævede min kone og mine børn, så burde jeres sunde fornuft sige: ”Han er en falsk profet”.

Se på, hvad der kommer ud af al snak- ken, se på, hvad ordene gør og brug så jeres forstand og døm selv. Sådan er det i kristendommen: Vor Herre regner os for voksne, tænkende mennesker, der har dømmekraft nok til at finde og vog- te sig for de falske profeter.

I dag vil jeg tale om nogle, som jeg be- stemt mener, er falske profeter. Og det kan I jo så lytte til og se, om I kan give mig ret. Det er ikke folk i lange gevand- ter, jeg snakker om. Nej, de fleste af dem er ansat på Syddansk Universi- tet, Aarhus Universitet eller Carsten Niebuhr Instituttet i København. De er eksperter i Mellemøststudier og islami- ske studier, og i den egenskab hentes de ind i TV-studiet, når journalisterne vil oplyse os om islam og muslimer. Eller til regeringskontorerne, når politikerne skal træffe indenrigspolitiske beslutnin- ger i integrationssager eller udenrigspo- litiske beslutninger i forhold til den muslimske verden. Første læsning til højmessen er i dag fra Jeremias Bog, hvor profeten Jeremias skælder ud over sine kolleger, der lover folk fred og ingen fare, netop, når lokummet

brænder, så at sige. Og de falske profe- ter, jeg taler om, islameksperterne, mel- lemøsteksperterne - de gør præcis det samme: ”Fred og ingen fare”, siger de hver eneste gang, der er problemer med militante islamister i Danmark. Mod bedre vidende fylder de os med idyllise- rende ønsketænkning og skønsnak. Men kend dem på frugterne!

Et enkelt eksempel: I København lukker man kirker og bygger moskeer. I øje- blikket er man, mig bekendt, i gang med planlægning eller bygning af i al fald tre store moskeer. Én af dem skal ligge på Vingelodden i Københavns nordvest- kvarter. For et halvt års tid siden kom det frem, at Qatars emir Hamad bin Khalifa al-Thani har doneret intet min- dre end 100 millioner kroner til bygge- riet. Det havde vakt nogen bekymring, selv i Københavns røde Borgerrepræ- sentation, for emiren skulle vel have et eller andet igen for alle sine oliepenge?

Men da fløj en lektor fra Syddansk Uni- versitet ud og beroligede: Nej, der var ingen grund til bekymring. ”Qatar vil formentlig se moskeen som en måde at fremme det flerkulturelle samfund i Danmark”, sagde lektoren. Qatar er jo umådelig rigt, og de rare oliemillionæ- rer vil bare gerne dele deres penge ud til deres brødre og søstre i hele verden.

Sådan talte lektoren, skønt han med sine studier burde vide langt bedre. En anden moske i København, har det vist sig, støttes af den iranske revolutionsgarde, altså den islamiske stats egentlige magthavere, direkte under kontrol af den øverste ayatollah.

Men igen gydede eksperterne olie på vandene: ”Nej, der er ingen grund til bekymring. Det er ganske alminde- lig politik, at de iranske myndigheder støtter opførelser af moskeer rundt om i verden. Det svarer lidt til vores eget

”De danske udlands– og sømandskirker, der sørger for, at der er præster i byer som London, Paris og Berlin”.

Sådan taler de falske profeter: Fred, fred! Enhver, der studerer islam og især den ekstreme islam ved, at moskebyg- geri blandt de lærde anses for brohove- der i generobringen af hele verden for islam.

Generobring – for vi er egentlig alle født som muslimer. Vi er blot blevet ledt vild af kristendommen! Hvorfor mon ellers moskeen i f.eks. Kiel er navngivet ”Erobringsmoskeen”? Selv- følgelig vil Qatars emir og den iran- ske revolutionsgarde have noget for noget. De vil have kontrol med den isla- miske mission og med danske musli- mers samvittighed. Hvad ellers?

Men islam-eksperterne beroliger og dysser ned. De har en eller anden mær- kelig dagsorden, der går på, at de helle- re vil tale mod bedre vidende end ud- sætte sig for anklager om at krænke muslimer eller opfordre til hetz mod muslimer. Det er i mine øjne uredeligt.

Her skal man som almindeligt tænkende menneske følge Jesu råd, og sige:

”Hvad er der kommet ud af det hidtil”?

Ikke andet end mere islam i Danmark.

Jeg tror, emiren og revolutionsgardister- ne føler sig rigtig godt hjulpet. De frie forskere bliver nyttige idioter for mili- tant islam.

Jeg vil tro, I kender til denne her for- nemmelse: Man sidder foran sit TV eller sin computer og ser endnu en re- portage om muslimsk terrorisme eller endnu en af de uhyggelige film på net- tet, hvor barbarer henretter deres ofre og skærer deres hjerte ud og bider i det for rullende kameraer. Man hører om mus- limer, der jublede, da tvillingetårnene faldt eller om imamer, der for

Falske profeter

Prædiken holdt af sognepræst Morten Rydal i Hem-Hindborg-Dølby Kirker den 21. juli 2013.

(10)

skjult kamera opfordrer mænd til at tæve deres koner eller offentligt hylder drab på vestlige soldater, som da orga- nisationen Hizb ut-Tahrir holdt konfe- rence i Falkoner Centrer under en plakat med et kort over Afghanistan, hvorpå der var anbragt en masse kister med Dannebrog på.

Sådan noget og meget mere. Og samti- dig hører man så eksperterne på TV tale om islam som en i virkeligheden frede- lig og tolerant religion, bare en anden slags religion end kristendom.

Det er skam kun nogle få hundrede galninge på verdens- plan, der ødelægger det hele.

De fleste muslimer er ligesom os og tænker fuldstændig som os.

Jeg kunne tænke mig, at andre end jeg har svært ved at få det til at hænge sammen. Men igen: Så brug jeres sunde for- nuft: Det hænger jo ik- ke sammen! Med eksperterne har vi at gøre med falske profeter, der taler mod bedre vidende. De er bange

for at kritisere muslimer, for så risike- rer de måske deres stillinger eller forsk- ningsmidler.

Derfor siger de lutter søde ting – det meste af det ting, som de så gerne vil tro, men som slet ikke har det mindste med virkeligheden at gøre.

Lad mig understrege, at jeg da godt ved, at der findes mange fornuftige muslimer herhjemme, som slet ikke er med i alt det, men som blot ønsker at leve frede- ligt og passe deres ting herhjemme.

Problemet er, at de såkaldt moderate muslimer i moskeen og den muslimske menighed faktisk altid anses for dårlige muslimer. De gode er de militante. De militante kan slå op i bøgerne og Kora- nen og begrunde deres vold og drab med, at sådan vil Allah have det. Det ved eksperterne godt, men de undlader at fortælle hele sandheden. Når de siger, at islam er fredens religion, så er det rigtig nok – islam er fredens religion!

De glemmer bare at tilføje: Men kun for muslimer! Det kan også siges, at Allah både er god og barmhjertig, – men igen: overfor muslimer! Når det gælder kristne og jøder er det en

helt anden sag. Der er regler for musli- mer, og der er regler for kristne og jøder.

I stedet for at lytte til falske, danske profe- ter skal man hellere lytte til kristne i mus- limske lande. Der findes bøger om det, og man kan finde det på nettet. De er vores trosfæller, og de ved, hvordan det er. Si- den middelalderen har det været en fast politik i alle muslimske lande, at kristne og jøder er det, man kalder dhim- mier, dvs. andenrangsmennesker.

Ifølge den såkaldte Omars lov, som er en historisk tvivlsom affære, skal alle kristne og jøder betale beskyttelsespen- ge. Det svarer ganske til rockernes dum- mebøder: Man betaler skat for at være i fred. Kristne kan ikke beklæde høje- re embeder end muslimer, de kan ikke have muslimske ansatte. De har ikke lov til at bygge kirker – de må allerhøjst have lov til at reparere eksisterende bygninger. I gamle dage skulle de gå i en særlig ussel klædedragt og bøje sig, når en muslim gik forbi, og muslimen var tilmed berettiget til at give dem et skub som en yderligere ydmygelse.

Hvorfor tror I, de fleste kristne koptere i Kairo lever af at samle og sortere skrald? Det er fordi, det ikke er et arbejde for muslimer. Hele meningen med alt det er, at kristne og jøder skal presses til at konvertere. Og det gør de nødtvungent, ligesom der - uanset at de er kristne eller jøder - står i deres pas, at de er muslimer. Hvorfor fortæller de lærde os ikke om det? De ved det godt.

Og frugterne – de er jo, at mange går stadig rundt og tror, der er fred og ingen fare, og alt i det store hele er godt. Lige- som det såkaldte arabiske forår, som

naturligvis viste sig at være et ara- bisk efterår.

Det er egentlig træls at stå og fortælle alt det, men det er faktisk min pligt som sognepræst. I åndens verden skal man kalde en skovl for en skovl. Her er en anden dobbelthed, som vi møder så tit.

Det siges, at islam er kvindeundertryk- kende, bl.a. symboliseret i tørklædet.

Men vi har nok alle set interview med unge piger med ansigtet snøret grundigt ind i et tørklæde, som alvorligt bedyrer, at de skam selv har valgt det, og bærer det helt frivilligt. Og de falske profeter er der altid og siger, at det er jo bare religion. Hvad skal man dømme? Det hænger sådan sammen: ”Hvis jeg var en ung pige i det muslimske miljø, ville jeg også helt af mig selv tage tørklæde på, for ellers ville far og mor jo blive vrede, andre i omgangs- kredsen ville sladre om mig, og bringe skam over mine forældre. Jeg ville ikke kunne gå i fred på gaden, men he- le tiden blive antastet og mødt med sjofle tilnærmelser, – for så var jeg jo uren”.

Frivillig tvang er vel ordet.

Eller hvad med imamerne, der går ind for stening, men som, når de bliver spurgt siger så mærkeligt, at spørgsmå- let om stening ikke er relevant.

Hvad betyder det? De falske profeter og eksperter kan vi ikke få hjælp fra, men når imamerne siger, det ikke er relevant, så betyder det følgende: Da vi for tiden har flertal af ikke-muslimer, så er der ingen, der vil indføre stening. Men hvis muslimer af imamernes observans får magten – så naturligvis ja!

Islam- og mellemøsteksperterne fra vore universiteter ved det. De kender islams skyggesider, men de råber fred og ingen fare. Kend dem på frugterne, siger Jesus. Af frygt, af korrekthed, af formynderisk bedreviden, af tusind an- dre grunde fremmer de en tyran- nisk religion. Det er deres frugter. Så enkelt er det råd, Jesus giver: Kend den på knækket, kend alle falske profeter sådan.

Amen

”Rævene prædiker for de gæs”. Kalkmaleri i Vester Vem- merløv Kirke i Skåne.

(11)

Folkerettens særpræg

Af cand.jur. Jack Kornbeck

Folkeretsbrud skal man ubetinget holde sig fra. Det er blevet sagt før, men det tåler at blive sagt igen. Folkeretsbrud skal man ubetinget holde sig fra, for folkeretsbrud er det stof, som krigen er gjort af. Det viser vor egen nyeste histo- rie.

Og denne advarsel er egentlig den bed- ste indgang til spørgsmålet om, hvad folkeret i grunden er, hvori dens sær- præg og virkemåde egentlig består. De færreste er fortrolige med den, og årsa- gen hertil ligger lige for. Folkeretten er den ret, der gælder mellem stater, og som kun kan påberåbes af stater. Nu er De jo ikke nogen stat, men et enkelt- menneske, og De står derfor ikke og mangler den i hverdagen. Anderledes med dansk ret. Den har De brug for hver dag og er derfor velbevandret i den (meget mere velbevandret end De selv tænker over det). De behøver ikke at slå op for at finde ud af, om De må sætte ild til Deres nabos havehus eller gifte Dem med Deres søster, eller om en kon- trakt, der er underskrevet med en pistol for tindingen, er gyldig eller ej. De ved disse ting uden nærmere overvejelse. På et enkelt punkt har så godt som alle voksne mennesker modtaget juridisk undervisning. Det er på færdselslovens område, som man skal kende for at er- hverve kørekort. Denne Deres store fortrolighed savnes ganske, når vi går til folkeretten. Hånden på hjertet: De ved i grunden ingenting om den!

Det skete der i århundreder ingenting ved. Sådan er det ikke længere. Det er fordi, der er et projekt i gang, der går ud på at føre Dem bag lyset. Ambitionen er den at fortrænge folkeretten til fordel for en international kontraktsorden, der består af traktater og konventioner. Den skal så overtage den klassiske folkerets plads. Journalistisk og politisk sker det på den måde, at siden det hele nu er

”internationalt”, både folkeretten og de mellemfolkelige traktater, så er det i grunden et fedt, og man kan derfor godt

sige, at den internationale kontraktsret er den ”nye” folkeret, og at den nu er gældende på den klassiske folkerets bekostning. Det er den historie, man prøver at binde Dem på ærmet, og den er ikke sand, for det er aldeles ikke et fedt, men De har hørt historien i flere variationer. Således lod en dansk uden- rigsminister, der nu er forhenværende, sig forlyde med, at han var ligeglad med folkeretten, når 5000 mennesker kom af dage. Dette var ment som en retfærdig- gørelse af, at han i det olierige Libyen lod det regne med SF-bomber over ci- vilbefolkningen, hvad der godt kan tæn- kes at have øget drabstallet. Journali- stisk var det behændigt gjort. Han sag- de, at han var ligeglad med folkeretten.

Dermed er han naturligvis også ligeglad med folkeretsbrud. Det var det, han mente, men det var ikke det, han sagde.

”Der er et projekt i gang, der går ud på at fortrænge folkeretten til fordel for en inter- national kontraktsor- den, der består af traktater og konventi- oner.”

Men dette kneb går kun an, såfremt De ikke aner, hvad folkeret er. Ved De det, kunne De komme i tanke om, at den er en besiddelse, som De alde- les ikke ønsker at tage afsked med. De skal helst ikke vide, hvad De opfor- dres til at skille Dem af med. Det sva- rer meget nøje til, at hvis man prøver at narre et Rembrandtbillede fra en mand, så er det en meget stor hjælp,

hvis han ikke ved, at det er en Rem- brandt.

Vi nærmer os bedst hovedsagen ved først at se på, hvad der er folkerettens primære opgave, og på dette punkt er der ingen tvivl. Folkerettens primære opgave er at fastslå og afgrænse stater- nes livsrum, det vil i det store og hele sige at fastslå suverænitetens territoriale udstrækning. Derved fremkommer der folkeretligt anerkendte landegrænser, og krigshandlinger uden lovlig krigsgrund hen over dem er folkeretsstridige. Især for Europa gælder det, at det i vidt om- fang er lykkedes den at løse denne vigti- ge og krigsbegrænsende opgave trods de mangler, som man taktfast påsigter folkeretten. Lad os derfor se på disse mangler og søge at fastslå, hvor alvorli- ge de i grunden er.

Samkvemmet mellem suveræne stater må være et andet end samkvemmet mel- lem borgerne i en national retsorden.

Det er dette faktum, der skaber folkeret- tens særpræg, hvilket særpræg folkeret- tens angribere udpeger som dens mang- ler, skønt de er et udslag af, at folkeret- ten er kongruent med sin opgave. Som borgere i vort land er vi lovgivnings- magtens og domstolenes retsundergiv- ne, og vi gøres i hverdagen overalt (men særligt i trafikken!) til stadighed op- mærksomme på, at vi er underlagt suve- rænitetstanken. Det sidste udmønter sig i reglen om, at vi i første omgang ube- tinget skal efterkomme politiets anvis- ninger (og der er brutal retspraksis for, at denne regel er meget alvorligt ment).

Og denne regel er et af de vigtigste ud- slag af suverænitetstanken i fredstid. Vi er en række samfundsinstitutioners un- dergivne. Mand og mand imellem og i forhold til myndighederne er vi myndi- ge personer, men suveræne det er vi ikke! Og vi er aldeles ikke den suveræ- ne statsmagts ligemænd.

Anderledes med de suveræne stater. De har ingen over sig. På deres eget land- område hersker de uden modsigelse. I forhold til anden statsmagt gælder efter Folkerettens primære opgave er at fastslå suverænitetens territoriale udstrækning

(12)

den klassiske folkeret princippet om de suveræne staters ligestilling og princip- pet om ikke-indblanding i andre staters indre anliggender. Den westfalske Fred af 1648 er udgangspunktet for dem, men da de anerkendes af alle europæi- ske stater og påberåbes af dem alle, bliver de til folkeret.

Den suveræne statsmagt har ingen over sig, hverken en lovgivende forsamling eller domstole og da slet ikke nogen verdensregering. Den kan ifølge sin suverænitet underskrive en traktat om oprettelse af en international krigsfor- bryderdomstol, men den kan som be- kendt også lade være med at gøre det.

En sådan domstol henhører under trak- tatretten, ikke folkeretten. Der findes mange sådanne traktatretlige domstols- lignende instanser i international sam- menhæng.

Trods manglen på de institutioner, som vi kender fra national ret, har folkeret- ten alligevel kunnet opstå og udvikle sig til en retsorden, der gælder for og mel- lem suveræne stater. Det har den kun- net, fordi mennesket (ikke mindst folke- retsteoretikerne!) har kunnet udfinde og formulere retsregler, der gik hen og blev til folkeret ved, at staterne respekterede dem i deres omgang med hinanden, ikke fordi de var tvunget til det, men fordi de indså, at de stod sig ved det. Man indså (og indser den dag i dag), at en række grundlæggende regler var til alles gavn.

En sådan regel går hen og bliver til en retssædvane, og sædvanen er netop fol- kerettens retskilde. Det er de suveræne staters fredelige og ordensprægede om- gang med hinanden, der er folkerettens grundlag. Når det således fremhæves, at sædvanen er folkerettens retskilde, så bliver modsætningsforholdet til trak- tatretten samtidig klar, for traktaten er kontraktsret, og dens kontrakter har folkeretten som deres retskilde (idet en traktat, der strider mod folkeretten, er ugyldig på grund af dens folkeretsstridi- ge indhold). Og nu når vi frem til en sætning af utvivlsom sandhed og umi- stelig værdi for enhver, der elsker sit land. Sætningen lyder således: Mens en traktat kan være ugyldig, fordi den stri- der mod folkeretten, så kan folkeretten aldrig være ugyldig, fordi den strider mod en traktat. Glem aldrig denne sæt- ning og hav den altid på Dem! Brug den som ammunition, brug den som første- hjælpsforbinding, brug den til kaste-

skud, brug den til finskud, bare brug den, for De har evigt ret, når De gør det!

Folkeretten er og bliver den hovedsag, hvoraf traktatretten er afledt.

”Mens en traktat kan være ugyldig, fordi den strider mod fol- keretten, så kan folke- retten aldrig være ugyldig, fordi den strider mod en trak- tat.”

De vil have bemærket, at den suveræne statsmagt er den helt afgørende størrelse i disse overvejelser. Om den er der det at sige, at den internationalt både har sine dødsfjender og sine målbevidste og kompetente forsvarere. I øjeblikket er dens forsvarere en hel del mere frygt- indgydende, end dens fjender er det.

Det mærkes ikke meget i Danmark, men dette skyldes alene de mangler og

skumle hensigter, der kendetegner det danske mediekratur med DR i spidsen.

Der er overhovedet ingen tvivl om, at den suveræne statsmagt finder sin mest højtråbende fjende i Tony Blair. Han er en gang set citeret for en udtalelse om, at han hader Den westfalske Fred, men hovedinteressen samler sig om det fore- drag, han holdt den 5. marts 2004 i Sedgefield i England, og hvor han ud- talte: ”Før 11. september søgte jeg efter en filosofi for de internationale forhold, der var forskellig fra den, der har været gældende siden Den westfalske Fred af 1648, hvorefter et lands indre anliggen- der afgøres af det selv, og man ikke blander sig heri, medmindre man selv er truet, traktatbrud foreligger, eller en allianceforpligtelse udløses. Det var min opfattelse, at Irak ikke passede ind i den filosofi”. Det sidste havde han ganske ret i. Irakkrigen ”passede ikke ind i den filosofi”, og, det er faktisk grunden til, at oliekrigen mod Irak var en folkerets- stridig krig. Siden denne krig har Tony Blairs moralske og intellektuelle anseel- se hængt i laser, og som fjende af den suveræne statsmagt er han nu for fortid at regne, mens den mest formidable forsvarer af den suveræne statsmagt i høj grad er nutid og heldigvis også fremtid.

Det er Putin og hans Rusland, og præsi- dent Putin begrænser ikke sit forsvar for Putin afværgede et humanistisk angrebskrig i Syrien, og han gjorde det på grund- lag af de westfalske principper, som suverænitetstanken og den klassiske folkeret hviler på.

(13)

den til foredragsvirksomhed. Det blev i 2012 til storpolitik i forbindelse med det syriske problem. Det var brugen af gas, der fik det internationale mediekratur til at mobilisere og bringe verdensopinio- nen i sentimental affekt. Udløsningen af endnu en humanistisk angrebskrig syn- tes i nogle dage en sikker sag. Men Pu- tin manøvrerede i dette ”hajfyldte far- vand”, og han gjorde det på grundlag af de westfalske principper, som suveræni- tetstanken og den klassiske folkeret hviler på, og som gårsdagens politiker, Tony Blair, sagde, at han hadede. Ved eminent dygtighed lykkedes det Putin at afværge krigen. Det skal man ikke un- dre sig over. De westfalske principper går netop ud på at begrænse krigen og helst helt undgå den. Dette er blot Pu- tins sidste bidrag til at bevare og tilveje- bringe stabile storpolitiske forhold på den klassiske folkerets grundlag. Sådan- ne stabile forhold er forudsætningen for,

at der sættes bom for visse storpolitiske forhold og tilstande, der rent ud sagt bringer verdensfreden i fare.

Med konflikten i Ukraine er nye ele- menter og andre perspektiver kommet for dagen. Disse er i skrivende stund stadig under udvikling, ligesom et væld af vigtige detailspørgsmål ikke er afklarede. I modsætning til den lykkelige (nemlig krigsafværgende!) løsning på det syriske problem, lader det ukrainske problem sig fortsat ikke overskue. Det eneste standpunkt, som man tør hævde, er dette, at præsident Putins udtalte uvilje mod separatisme fortsat gør sig gældende. Allerede dette må, som et sikkert tegn, anses som et forsvar for suverænitetstanken.

Ukraine er og bliver Ruslands nærom- råde, og landet har derfor til stadighed legitime og vitale interesser at vareta- ge her.

Folkeretten er blevet skældt ud for mangt og meget i tidens løb, og det var ikke løgn altsammen. Dens evne til at bevæge sta- terne til retmæssig handlemåde er svag i sammenligning med national rets evne til at banke genstridige retsundergivne på plads. Ingen tvivl om den sag! Men selv- om den aldeles ikke kan alt, så kan den en hel del, og for et land af Danmarks størrel- se er den en kostbar besiddelse. Ligesom kenderen ikke skiller sig af med et Rembrandtbillede for nogen pris, sådan skiller vi os aldrig af med folkeretten, såfremt vi kender den. Endnu gælder fol- kesuveræniteten, og vor stillingtagen er fortsat afgørende.

Lad os slutte med vor morgen-, middags- og aftensang: En traktat kan godt stride mod folkeretten, men folkeretten kan aldrig stride mod en traktat.

Husk det nu!

Krænkende brug af ordet ”dansker”

Gang på gang ser man i medierne perso- ner, hvis hjerte, loyalitet og engagement ligger deponeret langt fra Danmark, omtalt som danskere. Disse personer begår ofte handlinger, som det er groft krænkende for etniske danskere at blive forbundet med.

Således skrev TV2 Nyhederne den 31.07.

2014: ”19-årig dansker er dræbt i Syrien.

Ahmad Hallak fra Viby er blevet dræbt i krigen i Syrien… Den 19-årige mand var rejst til Syrien med det formål at deltage i hellig krig.

Det er åbenlyst, at den pågældende ikke er, og ikke føler sig som dansker.

Forkert brug af ordet ”dansk-iraner”

Alle ved, at en dansk-amerikaner er en dansker, som er flyttet til Amerika. Føl- gelig må en dansk-iraner være en dan- sker, som er flyttet til Iran.

Den 20. juli skriver Politiken, at den dansk-iranske kunstner Firoozeh Baz- rafkan ikke længere tør løbe en tur. I samme artikel oplyses det, at Firoozeh Bazrafkan er født i Iran og opvokset i Danmark.

Men så er den pågældende ikke dansk- iraner. Så er Firoozeh Bazrafkan logisk set iransk-dansker.

På samme måde bliver nationalitetsbe- nævnelser gang på gang angivet i den forkerte rækkefølge af talrige medier.

Hvorfor dog ikke bruge den korrekte rækkefølge, når den er meget mere op- lysende?

HV

Forkert og krænkende sprogbrug

Danskere? Må vi være fri for den groft krænkende beskyldning!

(14)

1968 var det sidste år, danskerne repro- ducerede sig selv. I det år fødtes der 2,1 børn pr. kvinde. Siden har den samlede fertilitet ligget under 2.

Som konsekvens heraf begyndte antal- let af danskere at falde få år efter. I 1981 var antallet af danskere det største nogen sinde, nemlig 5.124.000. Siden er det faldet støt.

Som konsekvens af udlændingeloven af 1983 begyndte antallet af indbyggere i Danmark at stige fra og med 1986. Men

det var personer ”af anden etnisk herkomst end dansk”, der fik ind- byggertallet til at stige.

Det er derfor groft vildledende, når Berlingske 13.05.2014 med Inden- rigsministeriet som kilde påstod, at danskere udgør 15.000 af en befolk- ningsvækst på 115.000.

Hele væksten på 115.000 må nødvendig- vis bestå af udlændinge. Men dertil skal lægges et antal udlændinge, som kom- penserer for faldet i antallet af danskere.

Der må altså nødvendigvis være kom- met flere end 115.000 udlændinge til Danmark i den pågældende periode.

HV Der skal spares 2-300 millioner årligt på

brandvæsenet (Jyllands-Posten 08.05.

2014). Det savnes der forståelse for hos de berørte.

Mærkeligt. Ganske vist må det forven- tes, at flere huse brænder ned, når der bliver længere til brandstationen. Men der skal jo nu engang hentes penge til, at Danmark kan tage sin del af ansvaret for det stadigt voksende antal flygtninge fra Afrika, som på grund af overbefolk- ningen og de umulige forhold hjemme ellers risikerer at drukne i Middelhavet på vej til Europa.

Den afrikanske befolkning forventes iflg. FN at vokse fra 1,1 milliard i 2013 til 4,2 milliarder i 2100 - en tilvækst på 280 pct. Hvad tænker kritikerne af be- sparelsen sig, der skal blive af disse stakkels mennesker?

Velfærdskommissionen beregnede i 2005, at sådanne indvandrere hver ville modtage i gennemsnit 2,6 millioner kr.

mere over livsløbet, end de ville komme til at betale til den offentlige sektor. Der er i snit kommet 10.071 hertil om året fra ikke-vestlige lande i de sidste 5 år.

Tallet 2,6 var måske nok lidt lavt sat.

Tiden er gået siden og prisniveauet med den. Kriminaliteten blandt de tilvandre- de er i top, og en fængselsplads koster

immervæk ca. 700.000 årligt. Osv. osv.

Men der findes ikke detaljerede udgifts- beregninger vedr. belastningen af politi, fængselsvæsen, sikkerhedsforanstaltnin- ger, skolevæsen, offentlig administrati- on mv.

Norges Statistiske Centralbureau er for nylig nået frem til, at hver gang en ind- vandrer fra et ikke-vestligt land kommer til Norge, koster det den norske regering 4,1 millioner (norske) kroner i fremtidi- ge omkostninger.

Hvis man, for ikke at hidse danskerne for meget op, alligevel sætter tallet til kun de 2,6 millioner pr. styk, så kan der godt nok hvert år, for den årlige bespa- relse på brandvæsenet, finansieres om- kring 100 nye flygtninges livslange ophold i Danmark.

Og de penge, der hentes i brandvæsenet,

er der hårdt brug for, eftersom hver af de første 100, ifølge de internationale konventioner, er berettiget til familie- sammenføring. Man har som bekendt store familier på de kanter.

Hvad skal vi da også med brandmænd, når afrikanerne har uudholdelige for- hold hjemme? På positivsiden tæller vel også alle de job, der vil blive skabt i asyl- og integrationsindustrien.

Politikerne fra de gamle partier er ved at trække en katastrofe ned over hovedet på danskerne.

Nogle mener, at katastrofen er, at disse politikere med en vanvittig import af mennesker fra fjerne himmelstrøg, er i færd med at smadre grundlaget for dan- skernes tilværelse.

Folk med en højere moral mener der- imod, at katastrofen er det dyk i vor internationale anseelse, der bliver føl- gen, hvis vi ikke vi hvert år finder pen- gene til minimum 10.000 flere indvan- drere fra den 3. verden á minimum 2,6 millioner pr. styk.

Vælg selv.

Ole Hasselbalch

Brand i statskassen

Statistikfusk - dumhed eller forbrydelse?

(15)

Danmark rundt

Dansk kvinde myrdet

Den 23.04. blev en 38-årig kvinde og mor til to myrdet ved Holmegårds- centret i Kokkedal af en tunesisk eks- kæreste. Manden stak den danske kvin- de flere gange i halsen med en kniv, kort efter at hun havde afleveret sit yng- ste barn i børnehaven. Motivet synes at være forsmået kærlighed. Manden næg- ter sig skyldig.

Kilde: 23.04.2014

Ung dansk kvinde myrdet

Den 19.07. blev den 21-årige dansker Kamilla Hantusch myrdet i Padborg få timer efter, at hun havde bestået sin HF- eksamen. Morderen var kvindens tidli- gere kæreste, som var afghaner. Faderen advarede sin datter om, at den tidligere kæreste, som han fandt usympatisk, kunne finde på at begå ”æresdrab”. Ad- varslen var forgæves.

Kilde: BT 31.07.2014

Italiensk kvinde myrdet

En syrisk mand er anholdt, efter at liget af en kvinde er fundet i en kuffert i Lyngby. Kvinden, som blev identifice- ret som en 48-årig italiener, boede til leje hos syreren, som tidligere har for- grebet sig på kvindelige lejere. To må- neder forinden begik han fuldbyrdet voldtægt mod en ung kvindelig lejer, men dommeren nægtede på daværende tidspunkt at fængsle ham.

Kilde: TV2 30.07.2014

Tyrkisk kvinde myrdet

Den 10.07. blev en 28-årig tyrkisk kvin- de skudt på åben gade i Hvidovre af sin 33-årige eksmand. Hun døde kort efter af sine kvæstelser. Få dage forinden meldte hun eksmanden til politiet for at

have truet med at myrde hende, men politiet kunne ikke finde ham. Få uger før drabet fik den myrdede, som ejede en butik, prisen som ”Årets kvindelige Arbejdsgiver”.

Kilde: TV2 12.07.2014

Mor og barn søgt myrdet

En 41-årig somalier, som allerede i 2010 blev udvist på grund af røverier og overfald, forsøgte den 12.07. at myrde sin 33-årige ekskone og deres 16 måne- der gamle søn med talrige knivstik.

Overfaldet sket på åben gade på Frede- riksberg, og det lykkedes vidner at over- mande forbryderen. Både moderen og barnet var i livsfare ved indlæggelsen på Rigshospitalet. Somalieren nægter sig skyldig.

Kilde JP 12.08.2014

Asylbande på rov

En 92-årig kvinde overraskede en suda- neser og en algerier, da de brød ind i hendes hus i Holte. De tog kvælertag på kvinden, som besvimede. Hun pådrog sig hjerneblødning og et brækket krave- ben. De to forbrydere er pågrebet og sigtes for adskillige indbrud. De blev fremstillet i retten sammen med en tred- je asylansøger, som er sudaneser, og som sigtes for hæleri.

Kilde: Ekstra Bladet 13.06.2014

Formanden for KU truet af Hamas

”Jeg skulle om lidt have holdt tale til en fredsdemonstration for Israel-Palæ- stina. Desværre blev de fredelige frem- mødte truet af Hamas og andre yderlig- gående, og politiet kunne ikke tage an- svaret for sikkerheden. Jeg er forarget”.

Disse få ord, lagt på facebook af for- manden for Konservativ Ungdom, Mik-

kel Ballegaard, medførte en strøm af hadefulde trusler fra medlemmer og tilhængere af den islamiske terrorogani- sation. F.eks.:

"Når jeg ser dig en dag du færdig din hund."

"Jeg husker dit ansigt din lille dansker svin"

Tonen i debatten fik Mikkel Ballegaard til at anmelde flere af udøverne af denne

”hate-speech” til politiet.

Kilde: JP 28.07.2014

Kastrup er en åben ladeport

”Beredskabet og paskontrollen i Kø- benhavns Lufthavn er på et absolut mi- nimum. Siden 2001 er mandskabet ble- vet beskåret i en grad, så de politifolk, der varetager opgaverne, ikke længere kan garantere, at de bliver udført efter Schengens regler. Dertil kommer det store pres af illegale indvandrere fra Sydeuropa, som man stadig lukker øjne- ne for.

….

Vi kan se, at de illegale rejsende kom- mer fra stort set alle sydeuropæiske destinationer. De benytter lavprissel- skaber, rutefly og restpladser på char- terfly. Det er besluttet, at der i snit skal foretages ét tjek af fly om dagen fra andre Schengenlande. Da der gennem- snitligt ankommer 240 fly dagligt fra disse lande, er risikoen for at blive op- daget minimal. Problemet med de ille- gale, der rejser internt i Schengen, er i høj grad en politisk beslutning, da EU har ophævet de indre grænser og for- budt paskontrol.”

Kilde: Dansk Politi 20.06.2014

Angreb på jødisk skole

Den jødiske skole Carolineskolen, der ligger på Østerbro i København, blev

Referencer

RELATEREDE DOKUMENTER

PEFC Danmark oplever, at flere skovejere er ble- vet mere bevidste om, at det er ukompliceret at certificere de små ejendomme, og at mange i forvejen driver skovene efter

Produktionen af skåret nål steg kun svagt i Europa i 2013, fordi nybyggeriet i mange lande stadig ikke er kommet i gang efter

Báo cáo EOR19 cũng cho thấy cùng với sự phát triển của điện mặt trời, các nguồn pin để tích trữ điện sản xuất từ các nguồn NLTT cũng phát triển với quy mô

I de tidligere kapitler har det flere gange været nævnt, at de unge finder det svært at tale om specielt de sociale problemer, herunder at det er begrænset, hvor omfattende en

Der er de seneste år blevet foretaget flere undersøgelser af børn og unges men- tale sundhed, herunder Skolebørnsundersøgelsen (HBSC) (Rasmussen M, 2015), Ungdomsprofilen (Bendtsen

Hvis deltageren ved at der ligger en lønforhøjelse og venter efter gennemførelse af efter- og videreuddannelsesaktiviteter er villigheden til selv at medfinansiere både tid og

Men altså, jeg tror ikke, der skete noget på et redaktionsmøde, som fik ind- flydelse på mit arbejde med Det Perfekte Menneske.. Vi lavede som sagt hver især vores

Putins skarpe Wehrkunde-tale i München i februar bebudede ikke desto mindre en ny international russisk aktivisme, der også kan få vældig betydning i såvel Mellemøst -.. en