• Ingen resultater fundet

Bachelororientering IT SPECIALISERINGSVALG csaudk

N/A
N/A
Info
Hent
Protected

Academic year: 2022

Del "Bachelororientering IT SPECIALISERINGSVALG csaudk"

Copied!
29
0
0

Indlæser.... (se fuldtekst nu)

Hele teksten

(1)

Bachelororientering IT

SPECIALISERINGSVALG

(2)

Bachelororientering – hvorfor ?

Bachelor

Specialisering Kandidat

….Alle skal træffe valg i løbet af

bachelorudannelsen, som kan have

indflydelse på kandidatuddannelsen

Specialisering !

(3)
(4)

Bachelororientering – hvorfor ?

180 ECTS bestået

Obligatorisk program 100 ECTS

Store-IT, WebTek, Org.Business(“forretningsforståelse”),FysDes, dIntDes, dIntprog, dProg2, udv.metoder, innovationsprocesser….…

Støttefag 15 ECTS

Calculus 1+2, statistik og databehandling

Bachelorprojekt 10 ECTS

Eksperimentiel systemudvikling 1+2 eller bachelorprojekt

Valgfrie kurser 5 – 25 ECTS

CS-kurser, kandidatkurser (hvis min. 2 år bestået, + faglige forudsætninger), forskellige kurser fra tilvalgspakken i f.eks.

Multimedier: http://science.au.dk/uddannelse/undervisning/tilvalg/multimedier/

Specialisering 30 – 45 ECTS

(5)

Bachelororientering – hvorfor ?

180 ECTS bestået

Obligatorisk program 100 ECTS

Store-IT, WebTek, Org.Business(“forretningsforståelse”),FysDes, dIntDes, dIntprog, dProg2, udv.metoder, innovationsprocesser….…

Støttefag 15 ECTS

Calculus 1+2, statistik og databehandling

Bachelorprojekt 10 ECTS

Eksperimentiel systemudvikling 1+2 eller bachelorprojekt

Valgfrie kurser 5 – 25 ECTS

CS-kurser, kandidatkurser (hvis min. 2 år bestået, + faglige forudsætninger), forskellige kurser fra tilvalgspakken i f.eks.

(6)

Produktdesign -> Cand.scient IT-produktudvikling 30 ECTS

Softwareudvikling -> Cand.scient Datalogi 45 ECTS

Forretningsforståelse -> Cand IT. ITKO (+ CBS, ASB) 30 ECTS

3 Specialiseringer -> kandidat

(7)

q4 Algoritmer og datastrukturer 2 Regularitet og automater

Praksisprojekt q3 Algoritmer og datastrukturer Statistik og databehandling

q2 Computere og netværk Informationssystemer Innovationsprocesser

q1 Pervasive computing Interaktive medier Udviklingsmetoder

q4 Datalogiens videnskabsteori Sikkerhed Programmeringssprog

q3 Valgfri Distrbuerede systemer Valgfri

q2

Bachelorprojekt Softwarearkitektur Operativsystemer

q1 Concurrency (it) Beregnelighed og logik

Kassogram 2: Specialisering i softwareudvikling -> kandidat i datalogi

(8)

q4 Statistik og databehandling

Organisational Communication Praksisprojekt q3 Algoritmer og datastrukturer

q2 Computere og netværk Informationssystemer Innovationsprocesser

q1 Pervasive computing Interaktive medier Udviklingsmetoder

q4 Datalogiens videnskabsteori Informationssystemer og forretningsprocesser

Valgfri

q3 Valgfri Valgfri

q2

Bachelorprojekt Marketing Valgfri

q1 Valgfri

Kassogram 3: Specialisering i forretningsforståelse -> ASB kandidat (ITKO + ny cand.it)

q4 Produktdesignprojekt

q3 Interaktionsdesign Fysisk Design Webteknologi

(9)

q4 Datalogiens videnskabsteori

Social og Æstetisk Interaktion Valgfri

q3 Valgfri Valgfri

q2

Bachelorprojekt Oplevelsesdesign Valgfri

q1 Advanced physical computing Valgfri

Kassogram 1: Specialisering i produktdesign -> kandidat i it-produktudvikling

q4 Visualisering og proj. Komm. Designteori og -historie

Praksisprojekt q3 Algoritmer og datastrukturer Statistik og databehandling

q2 Computere og netværk Informationssystemer Innovationsprocesser

q1 Pervasive computing Interaktive medier Udviklingsmetoder

(10)

q4 Algoritmer og datastrukturer 2 Regularitet og automater

Praksisprojekt q3 Algoritmer og datastrukturer Statistik og databehandling

q2 Computere og netværk Informationssystemer Innovationsprocesser

q1 Pervasive computing Interaktive medier Udviklingsmetoder

q4 Datalogiens videnskabsteori Sikkerhed Programmeringssprog

q3 Valgfri Distribuerede systemer Valgfri

q2

Bachelorprojekt Softwarearkitektur Operativsystemer

q1 Concurrency (it) Beregnelighed og logik

q4 Produktdesignprojekt

q3 Interaktionsdesign Fysisk design Webteknologi

Kassogram: Specialisering i softwareudvikling -> kandidat i datalogi

(11)

q4 Statistik og databehandling

Organisational Communication Praksisprojekt q3 Algoritmer og datastrukturer

q2 Computere og netværk Informationssystemer Innovationsprocesser

q1 Pervasive computing Interaktive medier Udviklingsmetoder

q4 Datalogiens videnskabsteori Informationssystemer og forretningsprocesser

Valgfri

q3 Valgfri Valgfri

q2

Bachelorprojekt Marketing Valgfri

q1 Valgfri

Kassogram: Specialisering i forretningsforståelse -> ASB kandidat (ITKO + ny cand.it)

(12)

q4 Statistik og databehandling

Organisational Communication Praksisprojekt q3 Algoritmer og datastrukturer

q2 Computere og netværk Informationssystemer Innovationsprocesser

q1 Pervasive computing Interaktive medier Udviklingsmetoder

q4 Datalogiens videnskabsteori Informationssystemer og

forretningsprocesser Social og Æstetisk Interaktion q3 Distribuerede systemer

q2

Bachelorprojekt Marketing Oplevelsesdesign

q1 Advanced physical computing

Kassogram: Specialisering i forretningsforståelse -> ASB kandidat (ITKO + ny cand.it)

q4 Produktdesignprojekt

q3 Interaktionsdesign Fysisk design Webteknologi

(13)

q4 Datalogiens videnskabsteori

Social og Æstetisk Interaktion

Trådløse Sensor Netværk og Elektronik (IHA)

q3 Distribuerede Systemer Augmented Reality

q2

Bachelorprojekt Oplevelsesdesign Pervasive positioning

q1 Advanced physical computing Context-awareness

Kassogram: Specialisering i produktdesign -> kandidat i it-produktudvikling EKSEMPEL 1

q4 Visualisering og proj. Komm. Designteori og -historie

Praksisprojekt q3 Algoritmer og datastrukturer Statistik og databehandling

q2 Computere og netværk Informationssystemer Innovationsprocesser

q1 Pervasive computing Interaktive medier Udviklingsmetoder

(14)

q4 Datalogiens videnskabsteori

Social og Æstetisk Interaktion Sikkerhed

q3 Specifikation af IT-systemer Distrbuerede systemer

q2

Bachelorprojekt Oplevelsesdesign Softwarearkitektur

q1 Advanced physical computing Concurrency (it)

Kassogram: Specialisering i produktdesign -> kandidat i it-produktudvikling - EKSEMPEL 2

q4 Produktdesignprojekt

q3 Interaktionsdesign Fysisk design Webteknologi

q4 Visualisering og proj. Komm. Designteori og -historie

Praksisprojekt q3 Algoritmer og datastrukturer Statistik og databehandling

q2 Computere og netværk Informationssystemer Innovationsprocesser

q1 Pervasive computing Interaktive medier Udviklingsmetoder

(15)

q4 Datalogiens videnskabsteori

Social og Æstetisk Interaktion Informationssystemer og forretningsprocesser q3 Distribuerede Systemer

q2

Bachelorprojekt Oplevelsesdesign

Marketing

q1 Advanced physical computing

Kassogram: Specialisering i produktdesign -> kandidat i it-produktudvikling – EKSEMPEL 3

q4 Visualisering og proj. Komm. Designteori og -historie

Praksisprojekt q3 Algoritmer og datastrukturer Statistik og databehandling

q2 Computere og netværk Informationssystemer Innovationsprocesser

q1 Pervasive computing Interaktive medier Udviklingsmetoder

(16)

q4 Datalogiens videnskabsteori

Social og Æstetisk Interaktion Eksperimentiel Systemudvikling

q3 Valgfri

q2 Valgfri Oplevelsesdesign Valgfri

q1 Valgfri Advanced physical computing Valgfri

Kassogram: Eks. Sys. som bachelorprojekt

q4 Produktdesignprojekt

q3 Interaktionsdesign Fysisk design Webteknologi

q4 Visualisering og proj. Komm. Designteori og -historie

Praksisprojekt q3 Algoritmer og datastrukturer Statistik og databehandling

q2 Computere og netværk Informationssystemer Innovationsprocesser

q1 Pervasive computing Interaktive medier Udviklingsmetoder

(17)

Quick Guide til specialiseringsvalg

1.  Udfyld kontrakt på cs.au.dk/contract 2.  Angiv 25ECTS som ”valgfri”

3.  Print og underskriv og aflever i mit dueslag 4.  Tilmeld dig kurserne via selvbetjening *

*(forretningsforståelse: kontakt Majbritt Nielsen: majn@asb.dk for tilmelding til

(18)

•   Donni Fabila Nørgaard

•   Studievejleder for Datalogi og It

•  1. års studerende på IT-Produktudvikling

Kan hjælpe med vejledning omkring studieprogram, meritansøgninger, dispensationer, studieskift o.s.v.

Husk Studievejlederen!

(19)

Kandidat i it-produktudvikling Cand.scient i it-produktudvikling Start 2010

Bachelorer i it

Senere Dataloger (og andet godtfolk) med tilvalg I IT.

(20)

Profil Cand.scient. it-produktudvikling

" De studerende modtager forskningsbaseret undervisning på det

højeste niveau omkring webteknologi, pervasive computing, interaktionsteknologi samt metoder til industriel design og interaktionsdesign. Denne undervisning bibringer dem såvel de teoretiske som praktiske kompetencer til at analysere, designe og implementere et bredt spektrum af it-produkter.

Endvidere har de fået et solidt fundament i design og udviklingsmetoder, således at de kan planlægge

udviklingsprocesser og indga i teams, der laver avanceret it- produktudvikling som f.eks. involverer kombination af

avanceret interaktion, fysisk design og net-baserede tjenester.

Dimittender vil være særligt egnede til at udvikle it-produkter og applikationer, der består af nye former for digitale og fysiske grænseflader suppleret med web- baserede tjenester.

Eksempler på kategorier af jobs vil være nyt medie og

navigationsudstyr til biler, nye mobilanvendelser, nye typer af energi og mediestyringsudstyr til hjemmet, oplevelses og

læringsinstallationer til museer og attraktioner. “

20

Kaj Grønbæk, Godfather of IT, Aarhus Universitet

(21)

IT-PRODUKTUDVIKLING 2012

q4 Innovationsprojekt

q3 Søjle Urban Intervention Søjle

q2 Søjle Interaktive Rum Søjle

q1 Søjle Shape Changing Interfaces Søjle

q4

Speciale q3

q2 Valgfri Valgfri Valgfri

q1 Valgfri Valgfri Valgfri

(22)

Otagu

Carnegie -Mellon

Udland

UCSD Edinburgh

Zurich

(23)

Context Awareness

(24)

BACHELOR Fysisk Design

produktdesignprojekt

KANDIDAT

3D-prototyping

Shape Changing Interfaces

(25)

Kandidat nr. 1 og 2 - JUNI 2012

(26)
(27)

Diverse info…

(28)

ChomskyLab

lab@cs.au.dk

Labtools@cs.au.dk

Adgang: henvendelse til Drift Hopper-0

(29)

1.plads Samsung app challenge

1.plads StartUp weekend London 2012

1.plads VentureCup MedTech kategorien 2012

VentureCup idea competition "peoples choice" 2010

1.plads best pitch Startup weekend Aarhus 2011

Referencer

RELATEREDE DOKUMENTER

For eksempel vil det aldrig være muligt at integrere alle data mellem to forskellige IT-systemer.. Det vil nemlig kræve, at alle data i de to IT-systemer er ens, og data i to

I model 1 vil der dog være mulighed for, at en tupel bliver behandlet mere en én gang, men det skal garanteres at den altid behandles.. Model 1 bliver kun et lille skridt på vejen

Organisk Kemi IIIa: Eksperimentel Organisk Syntese eller Molekylær Biofysisk Kemi eller Fysisk Kemi II!. eller

Social og Æstetisk Interaktion Advanced Physical Computing Bachelorprojekt. KANDIDAT

Social og Æstetisk Interaktion Advanced Physical Computing Bachelorprojekt. KANDIDAT

5ECTS Social and Collaborative Computing (Q3) STRATEGISK SERVICE OG DESIGN (AAA) 10 ECTS Service Design (Q1+Q2).. 5 ECTS Strategisk

For det andet ser vi også at mængden af multimodal feedback per sekund igen er større i NOMCO, hvor der er 4 gange så mange multimodale feed- backudtryk der

Den information, som tekst og iscenesættelse vil formidle, ligger snarere i spillet mellem publikums forventninger og det, som teatersituationen tilbyder i stedet