CHR. TETZEN-LUND 8 SAMLING
V . W I N K E L & M A G N U S S E N
1934
V. W I N K E L & M A G N U S S E N S K U N S T A U K T I O N E R No. 159
F O R T E G N E L S E
OVER EN SAMLING
MALERIER, B R O N Z E M.M.
AF FRANSKE OG SKANDINAVISKE KUNSTNERE
TILHØRENDE
GROSSERER CHR. TETZEN-LUND
SOM BORTSÆLGES VED AUKTION
I ODD FELLOW PALÆ ETS RIDDERSAL MANDAG DEN 28. MAJ
OG FØLGENDE DAG KL. 13
SAMLINGEN UDSTILLES TIL EFTERSYN
i
UDSTILLINGSBYGNINGEN VED CHARLOTTENBORG
FREDAG DEN 25., LØRDAG DEN 26. OG SØNDAG DEN 27. MAJ KL. 10— 17
V. W I N K E L & M A G N U S S E N K Ø B E N H A V N
1 9 3 4
M aalene e r a n g iv e t i C en tim eter.
H øjden først.
KOMMISSIONER MODTAGES VED EFTERSYNET SAMT AF MALERIKOMMISSIONÆR AXEL BRUUN
STRANDVEJ 94 - TELF. HELLERUP 1097 x OG MALERIKOMMISSIONÆR GEORG MAGNUSSEN
FARUM — TELF. FARUM 119
K O N D I T I O N E R 1.
Alt sæ lges i den Stand, h vori det ved H am m erslaget er og fore
findes, sam t uden A nsvar forR ek viren tern e eller forU n d ertegn ed e i nogen R etn in g og h en ligger fra H am m erslaget for K øberens R egn in g og R isik o, og sæ lges det paa nærm ere A pprobation efter A uktionen. D et Købte skal væ re afhentet fra A uk tionsstedet in den Forløbet af den Dag, A uktionen h old es. D ersom det Solgte ikke afhentes til den T id, kan det uden Varsel p aany bortsæ lges enten u nd erhaanden eller ved A uktion for første K øbers R egning, og er d en ne da p lig tig at erstatte det deraf fly d e n d e Tab uden at have Adgang til det m ulige O verskud. E jen d om sretten til det Solgte overgaar først til Køberen ved K øbesum m ens fuld e Erlæ ggelse.
For R igtigheden af op givn e Maal in d estaas ikke. B esk adigel
ser er ik ke an givet i Kataloget, 2.
D en, der b yder for en A nden, forp ligter sig d erved som Selv
sk yld n erk au tion ist.
3.
B etalingen, h vortil i A uk tionsom k ostn in ger b etales et T illæ g af 12V2 pCt., erlæ gges til V. W in kel <£• M agnussen enten ved T ilslaget eller paa A nfordring; dog kan ved erh æ ftige Købere, der forin den A uktionen h en ven d er sig til os, forven te 3 U gers ren tefri H en
stand im od, naar som h elst af os paafordres, at stille saadan Sik
kerhed for det sk yld ige Beløb, som af os m aatte an ses for betryg
gende. Stilles S ikkerheden ikke paa A nfordring, er Betalingen til en h ver T id straks og uden H ensyn til den givn e H enstand for
falden.
4.
De Købere, der ikke betaler i rette T id , har, hvad enten de bliver sagsøgte eller ikke, at tilsvare i R ente 6 pCt. p. a. fra Ham
m erslagets Dato, in d til B etalingen sker, sam t alle O m kostninger sk adesløst. I Søgsm aalstilfæ ld e er de p ligtige — uden H ensyn til hvor de bor eller o p h old er sig — at give Møde for K øbenhavns F orligsk om m ission og Ju risd ik tion efter Varsel som til in d en b ys boende, und erkasted e den hurtige R etsforfølgn in g efter R etspleje
lo v en s 41. K apitel sam t u nd ergivne U d p an tn in g efter Lov af 29.
Marts 1873, § 1, Nr. 10 a.
T illæ g til K on d ition ern e forb eh old es.
K øbenhavn, i M aj 1934. V. W INKEL & MAGNUSSEN
HØJBROPLADS 7.
T E L F . 9600, 9601 o s 9602
G
ro sserer Tetzen-Lund h a r anm odet m ig om at ledsage K ataloget over den Sam ling af m oderne sk an dinavisk og fran sk Kunst, der nu bydes ud til A uktions
salg, m ed nogle Ord, og jeg im ødekom m er gerne A n
m odningen som en T ak for den (ilæ de, jeg liar h a ft ved gennem en lang A arræ kke at følge G angen i Tetzen- L und’s E rhvervelser.
D et er ofte blevet sagt som en lidt m a k ab er Spøge
fu ldhed, at enhver ægte S am lers Ønske er at overvæ re den A uktion, der forventes afh o ld t efte r h an s Død. Det ledende Motiv h eri er sik k ert m ind st af alt Pengekær- hed m en en sportslig betonet T ran g til gennem A uk
tio n sresu ltatet at skaffe sig Vished for, at m an h a r for- staaet i M angfoldigheden at udvælge netop de P erler, der er i S tand til at opvække L id enskaben hos en Række Sam lere, der en dn u er i fu ld A ktivitet.
E n kelte usentim entale Sjæle h a r d a ogsaa valgt den Udvej at realisere A uktionen p a a et T idspunkt, hvor den paagæ ldende E je r endnu h a r M ulighed fo r som den sidste Glæde at følge sine K lenodiers foreløbige Skæbne et Stykke hen ad den Vej, d er nu engang er alle K unstgenstande forudbestem t.
Ingen, d er gennem A arene h a r læ rt G rosserer Tetzen- Lund at kende, vil væ re i Tvivl om, at Kunst, M alerier saavel som S kulptur, h a r staaet og stadig sta a r hans H jerte nær, og nu da h an er n aae t ind i sin A lders 83.
A ar, er h an ikke som saa m ange an d re fald e t til Ro i passiv Ligegyldighed for, hvorledes det m aatte gaa hans kæ re S am leobjekter, h an vil og m a a se dem placeret, fø r h an tager A fsked m ed dem , og det vil sik k ert være
— 5 —
h am en T ilfredsstillelse at vide dem an b rag t i gode H ænder, hvor m an fo rs ta a r at væ rdsæ tte deres Egen
skaber.
K ustnerne h a r al m ulig G rund til at næ re velvillige F ølelser overfor de forholdsvis faa, d er ikke skyr noget O ffer p a a m ange an d re O m raad er fo r at blive de lykke
lige In d eh av ere af K ustnernes V ærker, og T etzen-L u nd h ø re r netop til disse faa, hvis S am levirksom hed h a r ydet specielt den unge kæ m pende K unst en m eget v æ rd i
fu ld Støtte.
F ra en tidlig P eriode stam m er de sm aa B illeder af Viggo Johansen, som T etzen -L u n d m cd den h am egne T ro fasth ed altid h a r sat stor P ris p aa, ogsaa senere da h an s Interesse væ sentligst gik i anden og m ere revo lu tionær R etning. O vergangen dannes af A x e l Jørgensens til Dels m eget store B illeder, d er fo r de betydeligstes V edkom m ende er m alt o m tren t p aa sam m e Tid som de k en dte B illeder i „D rachm ann-K roen", og m an m ø
der h e r det sam m e festlige Brus og O pbud af B egejst
ring, d er altid h a r væ ret det ch arm eren d e S æ rkende fo r A x e l Jørgensen’s Personlighed.
Med W illu m se n ’s og K arsten’s h ver fo r sig saa egen
arted e B illeder h o ld er den Kunst, der ofte k a ra k te rise res m ed d et ban ale Tillægsord, m oderne, sit Indtog i T etzen -L u n d ’s Sam ling, der ru m m er nogle af netop disse to M aleres allerbedste A rbejder, og fra nu af er det de stæ rkeste og dristigste M alere, hvis B illeder Tetzen- L u n d m ed F o rk æ rlig h ed h a r søgt.
En sæ rlig frem rag en d e R epræ sentation findes af H.
Giersing, og m æ rkeligt er det jo at kon statere, hvor af
gørende O pfattelsen af netop denne M aler h a r æ ndret sig i de sidste A ar i det k u n stin teressered e P ublikum s B evidsthed. B illeder, der ved deres F rem ko m st forkæ t- redes, v irk er nu i deres Ro og A fk lareth ed næ sten k las
siske. U rim elig fo reko m m er d erfo r enhver T ale om, at
„m oderne Kunst" h a r m istet K ontakten m ed B efolknin
gen og lignende P aastand e, d er nylig h a r væ ret fre m
sat offentligt. D er findes tvæ rtim od idag en Interesse som ingensinde før. Mange, der tidligere stod usikre og tvivlende, tø r nu stole p a a deres egne Øjne og p aa egen V urdering. Og forlanges d er Beviser herfor, sk al A uk
tionen nok bringe dem p a a en M aade, d er m aa over
bevise selv de af P rin cip vantro.
F o ru d en af Giersing ind eh older Sam lingen k a ra k te ri
stiske B illeder af næ sten alle de betydeligste b la n d t de nu ikke h elt unge M alere fra de sidste 20 A ar: lsakson, Sig. Sw ane, W eie, R ude, Jais N ielsen, K ræsten Iversen, Høst, Naur, L u nd strøm , Karl Larsen, Salto, Sv. Johan
sen m. fl.
U nyttigt at frem hæ ve enkelte B illeder frem fo r andre, ku n denne ene Ting skal frem hæ ves, at h ver enkelt K unstner, som n a tu rlig t iøvrigt er, træ d e r tydeligt frem m ed sit eget Ansigt, dem enterend e den navnlig tidligere ofte hørte P a a sta n d om, at „al m od ern e K unst er ens"
og „en E fterligning af den franske".
En direk te Sam m enligning m ed et lille, m en udsøgt U dvalg af fran sk K unst giver A uktionsudstillingen iøv
rig t L ejlighed til, idet der findes rep ræ sen tativ e B illeder først og frem m est af M anet (Nr. 8), C ézanne (Nr. 1), van Gogh (Nr. 4, 5 og 6), H enrg Matisse (Nr. 9,10 og 11), Picasso (Nr. 12) m. fl.
D et er m aaske dristigt at udbyde disse in tern atio n alt h ø jt skattede B illeder h er i L andet, m en d et m aa h a a bes, at D ristigheden belønnes ved, at d er ogsaa h e r
hjem m e findes Købere, der vil gøre deres bedste fo r at bev are dem i dansk Besiddelse. E t Billede som M atisse’s P o rtræ t af Matisse vilde v æ k k e 'F u ro re ved enhver stø rre A uktion i P aris, L ondon eller Berlin. M aatte vore M useum sledere og k u n stin teressered e P riv atsam lere en dn u i sidste Tim e vide at hævde sig i K onkurrencen m ed U dlandet.
O luf Thom sen.
I s ' .
% B
3. P A U L GAUGUIN
MALERIER AF FRANSKE KUNSTNERE
PA U L CÉZA N N E
1. N a tu re m o rte , fo n d le j a r d i n 'd e son p é re . 38X46.
Afbildet. a c t o * *
O THON F R IE Z
2. P ay sage d ’h iv er. sign. O thon F rie z . 52X62.
S"T $
PA U L GAUGUIN 3. T e te d ’u n e B re to n n e . 33X24. | ly
Afbildet.
4. VIN CEN T V A N GO G H
VINCENT VAN GOGH 4. L’escalier å Auvers 1890. 19x24.
A fb. B . de la F a ille N r. 796. — A fb. i J . M e ie r-G ra e fe : V in cen t I I , PI. 97.
A fbildet.
5. La liseuse de rom an. 1888. 73X92.
A fb. B . de la F a ille N r. 497. — A fb. i J . M e ie r-G ra e fe : V incent.
T om e I I PI. 29. Se : L e ttr e å son frére, Tom e I I I , le ttre 562 p.244.
— L e ttre s å E . B e rn a rd , le ttr e X X I p. 145. T id lig ere i G aleri P.
R osenberg, P a ris . C ollection C. H oogendijk, H a a g .
/ O • O 0 Q ^
A fbildet.
6. VINCENT VAN GO GH
V IN C E N T VAN GOGH 3 6. Les O ignons. sign. V in cen t. 34 X 42.
Afbildet. I 0 c
K ISLIN G
7. N a tu re m o rte . sign. R istin g 1915. 66X72.
E D U A R D M AN ET
8. J e u n e fille a p p u y é e s u r u n V ase de J a rd in . 1880.
62X46.
A fb .: Paul Jamot et G. W ildenstein: Manet. Plance 83, Pag. 34, Nr. 381. Colleotion C. Hoogendijk.
Afbildet. j \ 5 ”, 0 0 &
— 12 —
8. ED UA RD M ANET
— 13 —
H HS a
9. H E N R I M ATISSE
10 HENRI M ATISSE
HENRI MATISSE La fem m e du peintre. 1906. 40X33.
Afb. i : M arcel Sem bat. P ag . 25. T id lig ere i C ollection S tein, P a ris.
E x p o sitio n H e n ri M atisse, 1910, P a ris . G ly p to te k e t Septem ber 1924, N r. 23. F o re n in g en F r a n s k K u n s ts U d stillin g M a rts — J u n i 1931, N r. 103.
A fbildet.
10. Prom enade dans les oliviers. 1905. 46X55.
T id lig ere i C ollection S tein , P a ris . G ly p to tek et Septem ber 1924, N r. 25. F o re n in g en F r a n s k K u n s ts U d stillin g M a rts — .Tuni 1931, N r. 101.
A fbildet.
11. H E N RI M ATISSE
HENRI MATISSE
11. Le Bronze, sign. Henri Matisse 08. 60X74.
Tidligere i Collection Stein, P aris. G lyptoteket Septem ber 1924, N r. 31. Exposition H en ri Matisse, P aris 1910. Foreningen F ran sk K unsts U dstilling M arts—J u n i 1931, N r. 102.
Afbildet.
! o , 0 0
16
|
0 .00 012. PA B L O PICA SSO
. O Æ'M* '
PABLO PICASSO
12. L’enlacement. sign. Picasso. Gouache. 28 x 22.
Foreningen F ran sk K unsts U dstilling M arts—Ju n i 1931, Nr. 132.
Afbildet.
(o , 6 0 0
13. HA RA LD GIERSING
MALERIER AF
SKANDINAVISKE KUNSTNERE M. M.
HARALD GIERSING 13. Pige m ed bøjet H oved. 1914. 58X48.
G rø nningen 1915. — H a r a ld G iersings M indeudst. 1927. — A fb. i L eo S w a n e : H a ra ld G iersing.
A fbildet. I % A
14. Studenten. 1912. sign. M onogram. 92X77.
H a r a ld G iersings M in d eu d stillin g 1927, N r. 129. — E u ro p aisc h e K u n s t der G egenw art. ' 1 ■■ O i
A fbildet.
14. HAKALD GIEKSING
15. HA RA LD GIERSIN G
HARALD GIERSING
15. Landevej ved Mogenstrup. 1914. 51X61.
Grønningen 1915. — H arald Giersings M indeudstilling 1927. — Afb. i Leo S w a n e : H arald Giersing.
Afbildet.
— 20 —
16. H A RA LD GIER SIN G
HARALD GIERSING
16. D am e i hvid K jole og gul Hat. 1908. sign. Monogr.
122X91.
H arald Giersings M indeudstilling 1927, N r. 61.
Afbildet.
— 21 —
17. HAKALD GIERSING
H A RA LD G IER SIN G
17. U ng M and m e d P ibe. 1912. sign. M onogram . 50X62.
H a r a ld G iersin g s M in d eu d stillin g 1927 og E uro p iiisch e K u n s t der G eg en w art. i “1 0 G
A fbildet.
18. F r u R esse G iersing. sign. M onogram . 71X62.
H a r a ld G iersings M in d eu d stillin g 1927.
19. L ig g en d e D a m e i g rø n K jole. 107X80.
H a r a ld G iersin g s M in d eu d stillin g 1927. A fb. i L eo S w a n e : H a ra ld G iersing.
20. F o d b o ld s p ille re . 1918. sign. M onogram . 52X70.
H a r a ld G iersings M in d eu d stillin g 1927.
22. N IELS HA NSEN
E R N S T G O LD SM ITH 21. G illeleje K ro i R e g n v e jr. 54x68.
N IE L S H A N SEN
22. U ng D am e i R id e d ra g t, sign. N. H. 1914. 80x64.
A fbildet. 4*00
23. „M artha", sign. N iels H a n se n 1911. 105x81.
24. U ng P ig e i en H ave. sign. N iels H a n se n 1917.
105X78. 5 2
24a. P o rtræ t, sign. N iels H a n se n 1915. 66X76.
25. JE A N H EIB ERG
JEAN HEIBERG
25. Som m er, sign. J. H eiberg 1913. 98X130.
N o r g e s J u b ilæ u m su d stillin g 1 9 1 4 . A fb ild et.
— 2 4 —
28. O LU F H Ø ST
OLUF HØST
j 26. M aaneskin. Gudhjem, sign. O. H. 25. 100X81
A fb ild et. II10
♦
— 2 5 -
KARL ISAKSON 27. S id d e n d e D am e. 120X74. '
Afbildet.
K R Æ S T E N IV E R SE N
28. R o rn h o lm i en G ra n p la n ta g e . R o rn h o lm 1925. sign.
K. I. 114X144. fro
29. N a tu re m o rte . E t R o rd m e d F ru g t, P o tte p la n te og K e ra m ik . 1925. sign. K. I. 85X120. 7D
30. L a n d s k a b m e d h v id t H us. B o rn h o lm 1920. sign.
K. I. 62X88. S o 5
31. N a tu re m o rte m e d K an d e og P æ re r. 1921. sign. K. I.
27X43. 'M' ' b O .
H E L G E JE N S E N 32. S e lv p o rtræ t. 100X 80.
SV END JO H A N SEN 33. B o rd e t p a a V e ra n d a e n . 1926. 100X70.
34. N a tu re m o rte m e d T o m a te r, T e k a n d e og G lasskaal.
1923.90X 100. C Hj c
35. F y rs t Ju s u p o ff. sign. S v en d J o h a n se n 1917.
127X110. k / 0
36. B o rd m e d P o rc elæ n . 1922. sign. S. J. 80— 110.
VIGGO JO H A N SEN
37. K u n s tn e re n s F o rlo v e d e i L y sth u se t p a a S kagen.
23X21. i l 0 '
Viggo Johansens U d stillin g Jan . 1931, N r. 40.
38. P o r tr æ t a f A rk ite k t T h o rv a ld P e te rs e n (T u lle ), sign. V. J. 74. 20X16.
Viggo Johansens U d stilling Jan. 1931, N r. 5.
27. K A RL ISAK SON
VIGGO JOHANSEN
39. F isk e rh o v e d . sign. V. J. 75. S kag en . 25X22.
Viggo Johansens U d stillin g Jan . 1931, N r. 10.
0 O
40. K rogen b a g S to k k e n i H o rn b æ k , sign. V. J. 72.
24X31. 0
41. F is k e r i O lietøj. sign. V. Jo h a n se n . 76. 18X14.
Viggo Johansens U d stillin g Jan . 1931, N r. 17.
M 4a
42. A K SEL JØ R G EN SEN
AK SEL JØ R G E N SE N
42. F o r f a tte r e n J e n s P e d e rse n , sign. A ksel Jø rg e n se n 1909. 60X50. *3 ')
K u n stfo r e n in g e n 1 922, N r. 43. — D e t d an sk e K u n ststæ v n e i F o rum 1 9 2 9 , N r . 249.
A fb ild et.
43. O n sd a g sto rv e t i A a rh u s, sign. A ksel Jø rg e n se n 1912. 190X148.
K u n stfo r e n in g e n 1 9 2 2 , N r . 63.
44. M a n d sp o rtræ t, sign. A ksel J ø rg e n se n 1909. 137X94.
K u n stfo r e n in g e n 1922.
45. L y n g b y v ejen , sign. A ksel Jø rg e n se n . 75X75.
A fb ild et.
— 28 —
45. A K SEL JØ R G EN SEN
AKSEL JØRGENSEN
46. S a n k t H a n s A ften. sign. A ksel J ø rg e n s e n 1912.
195X198.
I^°°
K u n stfo r e n in g e n 1 9 2 2 , N r . 61.
47. R lo m ste rk o n e n . sign. A ksel J ø rg e n se n 1912.
78X92.
'b(,0
48. F e m S m a a p ig e r. sign. A. J ø rg e n s e n 09. 58X62.
K u n stfo r e n in g e n 1 9 2 2 , N r . 4 6 .
49. S ø n d a g v e d St. A nnæ P la d s. sign. A ksel Jø rg e n se n 1909. 45X47.
H l o
50. G a rtn e rfa m ilie n . 71 x 5 3 .
51. H a v e b illed e , sign. A. J. 1910. 70X53.
52. S tu e p ig e n D o rth e a . 1910. 41X34.
— 29 —
53. LU DV IG KARSTEN
LU D V IG K A R STEN
53. F o r f a tte r e n H essel m e d S tra a lia t. sign. K a rste n 11.
50X65. a>øo
Norges Jubilæ um sudstilling 1914. — K unstforeningen 1928.
Afbildet.
54. N o rsk L a n d s k a b m e d F ig u re r. S o m m e ra fte n , sign.
K a rste n 07. 98X119. - ' ø
K unstforeningen 1928.
A fbildet.
55. S o v ende K vinde, sign. K a rs te n 14. 75X110.
K unstforeningen 1928. — Europaiscbe K u n st der Gegenwart.
A fbildet. Q. <* ® o
55. LU D V IG KARSTEN
54. LU DV IG KARSTEN
66. LUDVIG KARSTEN
LUDVIG KARSTEN
56. B ondekoner i B retagne, sign. K arsten —03. 90X 68.
K u n s tfo re n in g en 1928.3.3 S"o
A fbildet. ^
57. B adende D renge. 1915. 73X 95.
K u n s tfo re n in g en 1928. I ( 0
58. P ro letard ren g en , sign. K arsten —09. 40X 53.
N orges Ju b ilæ u m s u d stillin g 1914. — K u n s tfo re n in g en 1928.
A fbildet. I / “ K
59. D obbeltportræ t. Lys og m ørk. sign. K arsten 13.
43X 72.
K u n s tfo re n in g en 1928.
— 32 —
58. LUDVIG KARSTEN
LUDVIG KARSTEN
60. I V interhavn. Julebæ k. sign. K arsten 18. 142X150.
K u n stfo re n in g en 1928. — S tockholm . 10 i ~o
61. To P igebørn i S portsdragt. sign. K arsten 23.
120X 100. £ 10 K u n s tfo re n in g en 1928.
62.
63.
E fter Soldet, sign. K arsten —12. 44X 55.
K u n s tfo re n in g en 1928. J ^
S taaende D am e i Pels. sign. K arsten 18. 142X88.
K u n s tfo re n in g en 1928. _ j Q
64. V askekonen. 105X80.
65. I V askehuset. sign. K arsten 23. 41X 43.
K u n s tfo re n in g en 1928. S / S
66. P o rtræ t af n orsk Dam e. sign. -—19 K arsten. 62X 50.
K u n s tfo re n in g en 1928. «
33
PER KROHG
67. Den hellige Familie, sign. Per Krohg 18. 210X132. o o 68. Norsk Fjord. Aften. sign. Per Krohg 1911. 65X100.
69. Den lykkelige Fam ilie, sign. Per Krohg 17. 130X80.
70. Den fyldige Skønhed, sign. Per Krohg. 72X53.
71. Portræ t af Maleren Otto Johansen, sign. Per Krohg 15. 72X53.
KARL LARSEN
72. N ature m orte m ed rød Lænestol og Rord med Frugt og Vin. sign. Karl Larsen 21. 54X65.
73. Selvportræt. 1917. 47X29.
U d st. Stockholm 1919. E uropaische K u n st der Gegenwart.
Q.WC 74. N ature morte. Krukke og Æ bler p aa Rord med rø d t Tæppe. sign. K. L. 1925. 72X 92.
Si .5 0 75. Landskab fra Rornholm. sign. Karl Larsen 21.
72X93.
| q 76. N ature m orte. sign. Karl Larsen 21. 73X 93.
77. Et Rord m ed indisk og japansk Figur. sign. Karl 1 Larsen 21. 45X56.
n 78. Det røde Tag ved Skovløberhuset. sign. Karl L ar
sen 21. 37 X46.
/r r, 79. N ature morte. Urtepotte, Flaske, Kande og Æble.
sign. Karl Larsen 1915. 47X58.
NIELS LERGAARD
I 80. Maaneskin i December, sign. N. L. 90X117.
VILHELM LUNDSTRØM 81. To Søstre, sign. V. L. 23. 192X140.11«°
U dst. D an sk K unststæ vne i Forum 1929, N r. 294.
Afbildet.
81. V ILH ELM LUNDSTRØM
82. VILHELM LUNDSTRØM
N ° o
% o o
M i o
V ILH ELM LUNDSTRØ M
82. L e rk ru k k e , S o v se sk aa l og F la sk e , sign. V. L. 20.
65X88.
U dst. D an sk K unststæ vne i Forum 1929, Nr. 293. Europaische K u n st der Gegenwart.
Afbildet.
83. N a tu re m o rte . sign. V. L. 23. 114X146.
84. P o r tr æ t a f F o r f a tte r e n E m il B ø n n e ly k k e . 1921.
sign. V. L. 21. 166X100.
Afbildet.
85. H v id t B o rd m ed F ru g te r, V in og P o rc e læ n , sign.
V. L. 23. 80X98.
86. I d e t G rønne, sign. V. L. 20. 100X120.
36 -
%0O
a<5a
I o
84. VILHELM LUNDSTRØM
V ILH ELM LU NDSTRØ M
87. N a tu re m o rte m e d P o rc elæ n og F ru g t. sign. V. L.
23. 104X147.
88. G lassk aal, T e r rin og K an d e. sign. V. L. 1918.
100X 64.
89. S e lv p o rtræ t. 1919. 65X57.
90. E t G las og et S a la th o v e d , sign. V. L. 19. 36X43.
— 37 —
i l o
Lh
U oALBERT NAUR
91. Alle i R osenborg Have, set m od Sølvgade, sign.
M onogram 1916. 68x60.
Afbildet.
92. D røm m ebilleder. 65X75.
JAIS NIELSEN
93. Røde K lipper m ed D am e i lys Kjole. sign. Jais 23.
83X93.
91. ALBER T NAUR
96. O LA F RUDE
JAIS NIELSEN
94. R aade p a a S tran den. B ornholm , sign. Jais 22.
61X78.
95. M aria m ed B arnet, sign. Jais 15. 52X57.
OLAF RUDE
96. Rro i F red erik sb erg H ave 1915. sign. O laf Rude.
7 8 X 8 9 . 3 0 00
U d st. Stockholm 1919 og Europiiische K un st der Gegenwart. — Afb. i Poul U tte n r eite r : O laf Rude.
Afbildet.
97. O LA F RUDE
OLAF RUDE
97. K oner p a a T orvet i Assisi. sign. Olaf R ude 1920.
110X100.
Afbildet.
98. K irken i Assisi. sign. O laf R ude 1920. 98X110.
Afbildet. Ofl To
99. N atu re Morte. sign. O laf R ude 21. 88X73.
100. L an dsk ab m ed H østakke, sign. O laf Rude. 74X85.
— 40 —
» . O L A F RUDE
AXEL SALTO
101. S tejlende Hest. sign. Salto 1920. 143X104.
102. K ande og F ru g ter, sign. Salto 1920. 72x60.
o
W ILLIAM SCHARFF
103. G ranstudie 1912. sign. S charff. 130X110.
Afb. i S. D an nesk jold -Sam søe: W illiam Scharff.
104. P o rtræ t af F ru Ingeborg S charff. sign. W . S. 50X59.
Afb. i S. Danneskjold-Sam søe: W illiam Scharff. ^
JON STEFANSSON
105. N atu re m orte m ed K ande, U rtepotte og Æ b ler, sign. Jon Stefansson. 1920. 54X67.
j
Islandske U d stilling, Charlottenborg 1927.
— 41
106. SIGURD S W A N E
SIGU RD SW A N E
106. N iobe og h e n d e s S østre. 1915. 120 X 95.
Europaische K un st der Gegenwart. |J Afbildet.
107. E t K a re tm a g e rv æ rk s te d , sign. S. S. 10. 68x58.
Udst. Stockholm 1919.
108. Ja co b s D røm . sign. S. S. 11. 54X63.
Stockholm 1919.
109. P o rtræ t a f F rk . R. 1926. sign. S. Sw. 65X52.
SIGURD SWANE
110. P o r tr æ t a f en u n g D am e. sign S. S w ane 1919.
68X52. M.0 0
H E N R IK SØ R EN SEN (n o rsk )
111. P o r tr æ t a f F r u S ø ren sen , sign. M onogr. 12. 57x47.
Europaische K u n st der Gegenwart.
E D W A R D W E IE
112. Sol o v e r H a v e t; i F o rg ru n d e n K lip p er. C h ristian sø . 1913. sign. E. W . 54X71. 30 0
• Afbildet.
112. EDVARD W EIE
113.
114.
EDVARD W EIE
'qJjm o (Ifainu*
D re n g e p o rtræ t. 1922. sign. E. W . 78X60.
Europiiische K u n st der Gegenwart. ioi~o Afbildet.
P o se id o n f a r e r o v e r H avet, o m givet a f N e re id e r og T rito n e r. 1917. sign. E. W . 56X66.
o $
( ' U
*113. EDVARD W E IE
115. ED VA RD W E IE
EDVARD W EIE 115. F r a en H ave. sign. E. W . 52X63.
Afbildet I ‘ I -J
116. L a n d s k a b , C h ristian sø . sign. E. W . 71X89.
I l l o
117. L iggende nøgen K vinde. S tu d ie til P o seidon. sign.
E .W . 24X73.
— 45
119. J . F. WILLUMSEN
J. F. WILLUMSEN
118. Folk paa Tagene i Yalenzia. sign. J. F. W illum sen 1912. 100X82.
boro
W illu m sen U d stillin g en 1923, N r. 305. — In te r n a tio n a l K u n s t
u d stillin g 1926, D resden.
A fbildet.
119. Studie til Stenbrud Nr. 2. J. F. W. 1913. 82X65.
S tockholm 1919. — W illu m sen U d stillin g en 1923, N r. 316. OO A fbildet.
121. J . F . WTLLUMSEN
J. F. WILLUMSEN
120. Oliventræer mod Sol, ved Villefrance. sign. J.F.W . 1913. 71X91. H 300
Stockholm 1919. — Willumsen Udstillingen 1923, Nr. 312.
121. Gersemi. sign. J. F. W. 1911. 82X64.
Willumsen Udstillingen 1923, Nr. 304.
Afbildet.
tH c 0
122. Anse. sign. J. F. W. 1911. 50X37.
Afbildet. j / '
- r 48 —
122. J . F. W ILLUM SEN
JOHS. C. BJERG
123. Salome, forgyldt Bronze, sign. Joh. C. Bjerg. 1916.
Højde 45 cm.
UTZON FRANK
124. Grete. Bronze, sign. E. U. F. Højde 17 cm.
JEAN GAUGUIN
125. Akrobat til Hest. Bronze. Højde 30 cm. 5
126. En Ilaakalv. Bronze, sign. Monogram. Højde 14 cm. 'J lø 127. Kentaur. Bronze, sign. Monogram. Højde 22 cm.
128. Dansende Kvinde. Bronze. Højde 19 cm.
- 49 —
12«. K A I N IE L S E N
KAI NIELSEN
129. Zeus og Jo. Bronze, sign. Kai N ielsen. H øjde 73 cm.
Afbildet. / 7 > 0
130. Susanne i Badet. Bronze, sign. Kai Nielsen. H øjde 18 cm.
130a. M odelstudie. Olie. sign. 16 Kai. 93X73.
131. K A I N IE L S E N
KAI NIELSEN
131. Livets Træ. Bronze, sign. Kai N ielsen 1917. H øjde 52 cm.
Afbildet.
132. B arn kysser sin Taa. Bronze, sign. Kai Nielsen.
H øjde 13 cm.
S
-133. 2% X 21/4 X 21/2 Tom m e. B illedhuggerlyrik. Bronze, sign. Kai Nielsen. H øjde 7 cm.
SV. RA TSA CH
134. M and og K vinde. F o rg y ld t B ronze, sign. S. R.
H ø jd e 33 cm.
135. S id d e n d e K vinde. B ronze, sign. S. R. 1917. H .21cm . 136. K n æ len d e K vinde. F o rg y ld t B ronze, sign. S. R.
u n d e r T ræ so k len . H ø jd e 12 cm.
137. K vinde m e d H e jre . B ronze, sign. S. R. H ø jd e 21 cm.
JA IS N IE L S E N
138. L a a g k ru k k e af b ræ n d t L er. M otiv: S am son, sign.
.lais. H ø jd e 17 cm.
139. L a a g k ru k k e a f b ræ n d t L er. M otiv: A n tilo p e ja g t.
sign. Ja is. H ø jd e 16 cm.
140. L a a g k ru k k e a f b ræ n d t L er. M otiv: O p sta n d else n , sign. Ja is. H ø jd e 16 cm.
141. L a a g k ru k k e a f b ræ n d t L er. M otiv: P o tifa rs H u stru , sign. Ja is. H ø jd e 13 cm.
142. L a a g k ru k k e a f b ræ n d t L er. M otiv: T ilb e d e lse n af K o b b erslan g en , sign. J a is 18. H ø jd e 17 cm .
EGMONT H. PETERSEN HG L-HOF • BOGTRYK K K R!
KØBENHAUNK
V . W I N K E L & M A G N U S S E N
HØJBROPLADS 7
TELEFONER: 9600, 9601 OG 9602
KUNSTHANDEL • KUNSTAUKTIONER
MALERIER OG ANTIKVITETER MODTAGES TIL BORTSALG VED AUKTION
VURDERINGER AF MALERIER
OG ANTIKVITETER FORETAGES OVERALT I LANDET
SEPARATUDSTILLINGER AF DANSKE KUNSTNERES ARBEJDER
UDVALGSENDINGER AF GAMLE KOBBERSTIK PAA FORLANGENDE
MALERIER OG KOBBERSTIK RENSES OG RESTAURERES
MALERIER, KOBBERSTIK M. M. KØBES TIL HØJESTE PRIS