• Ingen resultater fundet

OLE PEDERSEN

N/A
N/A
Info
Hent
Protected

Academic year: 2022

Del "OLE PEDERSEN"

Copied!
6
0
0

Indlæser.... (se fuldtekst nu)

Hele teksten

(1)
(2)

FORTEGNELSE

O V ER

M A L E R I E R OG STUDIER

AF

OLE PEDERSEN

H VI LK E B O R T S Æ L G E S VED A U K T I O N PAA

C H A R L O T T E N B O R G

TIRSDAGEN DEN 19. FEBRUAR 1895 KL. 12 MIDDAG.

MALERIERNE ERE UDSTILLEDE

L Ø R D A G , S Ø N D A G O G M AN D AG U M I D D E L B A R T F ØR A U K T I O N E N H VER D A G FRA KL. I I — 3.

KØBENHAVN.

BI A NC O L U N O S KGI-. H O F - B O G T R Y K K KR I (F. DR EY ER) . 1 8 9 5.

Privat E ftersyn: F re d a g d. 1 5. F e b r u a r Kl. 113.

(3)

K O N D I T I O N E R .

1.

Alt sælges i den Stand, hvori det ved H am m erslaget er og fore­

findes, og henligger fra samme for K øberens Regning og Risico. Det købte skal være afhentet i L øbet af 3 T im er efter Auktionens Slutning. Dersom det købte ikke afhentes til rette 'rid, kan det uden Varsel paany bortsælges enten under H aanden eller ved Auktion for første K øbers Regning, og er denne da pligtig at erstatte det deraf flydende T ab uden at have Adgang til det mulige Overskud.

2.

Betalingen erlægges til U ndertegnede enten ved Tilslaget eller paa Anfordring; dog kunne vederhæftige K ø b e re , der forinden Auktionen hen­

vende sig til os, forvente 4 Ugers rentefri Kredit. Udenfor K øbesum m en erlægge K øberne 6 % af denne i Auktionsomkostninger.

3-

De K øbere, der ikke betale i rette T id , h ave, hvadenten de blive sagsøgte eller ikke, at tilsvare i Rente 6 °/o p. a. fra Hammerslagets Dato indtil Betalingen sker, samt alle Omkostninger skadesløst. I Søgsmaals- tilfælde ere de pligtige — uden Hensyn til hvor de bo eller opholde sig — at give Møde for Københavns Forligskommission og Jurisdiktion efter Varsel som til indenbysboende og underkastede den hurtige Retsforfølgning efter Frdn. af 25. Januar 1828 samt undergivne Udpantning efter Lov af 29. Marts 1873 1 Nr. 10 a.

København i F ebruar 1895.

Victor Fischer K older up Rosenvinge

O v erre tssa g fø re re

Vestervoldgade QO ' (Holckenhuus).

KOMMI SSI ONER

m o dta g es af d.’Herrer Kunsthandlere

V. K lE I S V. W lN K E L & M aG N U S S E N A u G . W l T H Vesterbrogade 5 8 Ø stergade 18 ' Købmagergade 15

MA ALENE 1 TOMMER, HØJDEN FØRST.

/ r 1. En broget Ko paa Toften. 7 x 14.

/ y

2. En Skovmose. Samsø. 14 x 19.

3a 3- Sølet Føre. Hofmansgave. 1 1 x 8 .

'S Q

Ved en Skovbæk. Corsica. 11 x 14.

5- Veneziansk Barker, Novembermorgen. 10 x 14.

3o 6. Kanalparti: Lidoen. Venezia. 8 x 14.

7- Golfen ved Ajaccio. 7 x 1 2 .

’ci)

Tiberen, set fra Ponte rotto. Aften. 8 x 1 4 .

3C ©

Bjergstrøm bag Castellamare. 20 x 13.

33

10. Portraitstudie af en Beduin. Fange fra Algier. 17 x 14.

y /s

(D> Moder prøver sin første Petroleumslampe.

Udstillet Charlottenborg 1892. 20 x 17.

Dagslys.

12. Aftenstemning. Ørby. Samsø. 8 x 1 4 .

i s 0 )

En opkjørt Vej. Graavejr. Umbrien. 12 x 17.

s °

© Moserne ved Farum. Nylagte Tørv. Henad Aften. Ud­

stillet Charlottenborg 1892. 16 x 23.

(4)

*

15. Gadeparti. Corsica. Aftensol, i 6 x 22.

JO 16. T ør Flodseng- bag- Castellamare. 10 x 8.

Septemberdag ved Halsgab. Udstillet Charlottenborg 1891. 13 x 20.

$ 0 18. Ved Bønnebogen. Interiør fra Corsica. Udstillet Char­

lottenborg 1888. 1 6 x 2 0 .

S o 19. Riva Schiavoni. Venezia. 10 x 18.

(20^ Lampelys i Hestestalden. Udstillet Charlottenborg og Verdensudstillingen Paris 1889. 11 x 24.

$ 0 21. Udenfor Tivoli. Foraarsmorgen. 1 4 x 8 .

V i 22. Køkkenpassiar. Sommermorgen. Udstillet Charlotten- 4 borg 1892. 23 x 20.

(23 j En bortdragende Byge. Korsvejen, Farum. 16 x 17.

/ / t j 24. Bjerglandskab fra Corsica, skiftende Belysning. Udstillet Charlottenborg 1889. 21 x 35.

f a 25. Sovejen fra Fiskebæk til Farum. Blæst. 20 x 21.

7o 26. En fortjent Kop Kaffe. 19 x 25.

t f 27. Mellem Pompei og Castellamare. Foraar. 14 x 20.

W @ Nedenfor Møllehjulet. Niirnberg. 14 x 16.

£1/ 29. En gammel paa Aftægt. Udstillet Charlottenborg 1887.

18 x 29.

ir

30. Vaskerkoner udenfor Ajaccio. Foraar. 13 x 16.

/ U 3i- Selskabelighed i Via Teppia. I Baggrunden Kirken St. Angelo Perugia. Udstillet Charlottenborg 1894.

12 x 13.

/2b < s > Italiensk Husflid. 12 x 16.

% 33. En Kalvestald i Aftensol. Udstillet Charlottenborg 1891. 16 x 20.

(3 4 ) Urolig Aften i Host. 22 x 31.

S /O Jupiter-Templet i Pompei. Solskin i Marts. 19 x 12.

% (3 ^ ) Heste paa Engen. Blæst og Byger. Udstillet Char­

lottenborg og Verdensudstillingen i Antwerpen 1894.

2 5 x 3 i -

TO ^ 7*) Vestatemplet i Rom. Graavejr. 13 x 16.

* ? S / ( ^ j) I Samtale paa Stien mellem Pompei og Amfitheatret.

Udstillet Verdensudstillingen Antwerpen 1894. 23 x 30.

7o 39. Gamle Oliventrær ved Trasimenersøen. Sildig Efter­

middag. 12 x 17.

g o 40. Efteraarsaften. Farum. 13 x 15.

3 0 Korsikansk Enke. 18 x 12.

32 42- Paalandsvind. I Baggrunden Fyns Hoved. 12 x 19.

IS ø ^43«) Bageren og hans Hustru. Pompeiansk Vægmaleri. Ori­

ginalen i Nationalmusæet i Neapel. 23 x 20.

7 7 ( 4 4 ) Køer i Enghaven ved Jægerhuset. Urolig Dag. 20 x 25.

Under Siracusas Mure. Eftermiddagssol. 10 x 20.

(5)

/ø V 46. Markarbejde. Foraar. Udstillet Charlottenborg og JVliin- chen 1892. 24 x 31.

^ ■ ( 4 7 ) En Portnerskes Fortvivlelse. Udstillet Charlottenborg og Miinchen 1892. 14 x 15.

$ / Interiør fra Marcuskirken i Venedig. 21 x 30.

fo ^9?) Maaneopgang. Sildig Host. 30 x 36.

Basilicaen. Pompei. 9 x 1 4 . S 3 51. Italiensk Pottemagerbutik. 1 6 x 2 0 . f / i 52. Faar paa Marken. Graavejr. 36 x 42.

/*/3 (

53

)

Stille Dag ved Farum Sø. Udstillet Charlottenborg 1894. 18 x 20.

54- Udenfor Palermo. Foraar. 11 x 17.

/(T U 55. Græssende Køer. 18 x 10.

6

$ (5 6 ) Efteraar i Venedig. 18 x 15.

3

f ^57) Fra Vesterfælled. Eftermiddagssol. 16 x 26.

So

58. xAftensol i Høst. Udstillet Charlottenborg 1894. 12 x 16.

3

$ 59. Fiskebæksaaens Udløb i Furesøen. Efteraar. 13 x 16.

'/(T I) (6 0 ) Hjem fra Messe. Capri. Udstillet Charlottenborg 1894.

21 x 17.

61. September Formiddag. Udstillet Charlottenborg 1892.

20 x 30.

8 C 62.

23o

64.

3

a v 65.

S 3 0

66.

* 3 67.

/g o

68.

*

7

c> 69.

Z s ' 70.

/S S'

71 -

go

7 2

.

(7 3 )

74.

K øer paa Engen. Diset Solskin. Udstillet Charlotten­

borg, Miinchen og Berlin 1892. 21 x 24.

Portraitstudie. 16 x 12.

Ved Torvetidens Slutning Perugia. Udstillet Charlotten­

borg 1894. 17 x 24.

Bag H avegæ rdet i September. Fra Hofmansgave. 27 x 38.

En Landsbyfilosof. 21 x 14.

Vesuv. Eftermiddag. 14 x 16.

Fra Enghaverne. I Baggrunden Kjøbenhavn. Eftermid­

dag. Udstillet Charlottenborg 1893 og Miinchen. 22 x 36.

Udenfor Porta St. Antonio Perugia. I Baggrunden Assisi.

vSkiftende Belysning. 21 x 20.

Gadeparti fra Farum. Solskin. 20 x 26.

Torvescene i Perugia. 10 x 14.

Forstyrrelse i Bønnen. 13 x 10.

Interiør fra Kirken St. Croce i Florents. Udstillet Char­

lottenborg. 21 x 17.

Gederne drives hjem henad Solnedgang. Motivet Amfi- theatret i Pompei. I Baggrunden Vesuv. Udstillet Char­

lottenborg. 23 x 39.

Udenfor Porta Buolagajo Perugia ved Solnedgang. Ud­

stillet Charlottenborg 1894. 17 x 25.

(6)

//r

/ ? 3 77-

Sov (

73

) (

7

^)

7<? 80.

'f ø > (81)

■(S)

So

(84)

/ t / o 85.

En Udslidt. Udstillet Charlottenborg og- Miinchen 1892.

Chicago 1893. 35 x 39.

Formiddag i Februar ved Pompei. I Baggrunden Monte St. Angelo. Udstillet Antwerpen Verdensudstilling.

16 x 23.

Koerne kaldes hjem. Motivet fra Odensefjord. Udstillet Charlottenborg og Miinchen 1891. 54 x 120.

Aften ved Marina Grande Capri. Udsigt mod Sorento.

12 x 21.

Elletræer. Midsommer. Udstillet Charlottenborg og Miinchen. 19 x 22.

Hjemkommen fra Høstarbejde. Udstillet Charlottenborg 1892. 79 x 96.

Gravgaden i Neapolis. Siracusa. Henad Aften. 8 x 14.

Veneziansk Gadesælgerske. 23 x 3°- Gamle Oliventrær udenfor Tivoli. 16 x 22.

Torvescene i Perugia. 9 x 17.

771$

-r

~yn>l

Referencer

RELATEREDE DOKUMENTER

Derrida følger altså Kierkegaard i en radikal modstilling af det almene og det absolutte, men hvor Abrahams suspension af det etiske hos Kierkegaard følger af en absolut tro og

Læet i de forskellige afsnit i systemet; den fede kurve viser middelværdierne.. Vanskelighederne kommer dels fra, at det er svært at finde et sted, hvor de »frie«

På særlig stærkt vandet areal blev kartoffeltoppen mandshøj, uden at udbyttet af knolde dog steg tilsvarende, men i øvrigt var udbyttet så stort og tydeligt,

I Søgsmaalstilfælde ere de pligtige — uden Hensyn til hvor de bo eller opholde sig — a t give Møde for Kjøbenhavns Forligskom mission og Ju risdiktion efter

I Søgsmaalstilfælde ere Kjøberne Kjøbenhavns Forligelsescommission og denne Stads Juris- diction undergivne, uden Hensyn til hvor de maaate bo eller o p holde sig,

Alle Søgsmaal i Anledning af denne Avktion anlægges ved Stubbekøbing Forligskommission og Bytings Ret, hvor Købere og Kavtionister uden Hensyn til andet Værneting

På spørgsmålet om de mener, at uddannelsen fra Aarhus Universitet har rustet dem til deres job, svarer 91 % af kandidaterne i høj grad eller i nogen grad og kun 7% svarer i

I forlængelse heraf og på baggrund af projektlederens udsagn er det samtidigt vurderingen, at størstedelen af de virksomheder, der har haft borgere i enten virksomhedspraktik